• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61484
+
-

استاندار: رفع محرومیت از گمیشان یک وظیفه ملی است

استاندار: بخشداران و دهیاران مردم سیل‌زده و خسارت‌دیده را برای گرفتن پروانه ساختمانی تا هفته آینده ترغیب کنند

پیگیری
استاندار: رفع محرومیت از گمیشان یک وظیفه ملی است

«هادی حق‌شناس» که به تازگی مسئولیت استانداری گلستان را پذیرفته است، رسیدگی به شهرهای سیل‌زده استان را جزو مهم‌ترین اولویت استانداری دانست و گفت: برای حل مشکلات مردم سیل‌زده گلستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، بر همین اساس سرکشی از مناطق سیل‌زده در دستور کار استاندار قرار گرفت.وی با سرکشی به گمیشان در جریان مشکلات مردم این شهرستان قرار گرفت. جدا از آسیب و خسارتی که سیل به گمیشان وارد کرد، این شهرستان پیش از این هم در فهرست شهرستان‌های محروم کشور قرار داشت.


سیل و محرومیت

استاندار در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: متاسفانه گمیشان یکی از 31 شهرستان محروم کشور است و وظیفه قانونی، شرعی و ملی ماست تلاش کنیم تا این شهرستان از محرومیت خارج شود.

حق شناس اظهار کرد: این شهرستان با تمام محرومیت‌ها درگیر سیل هم شد و مشکلات مردم را دوچندان کرد، بنابراین اگر در بقیه شهرها یک تکلیف داریم، در این شهرستان تکلیفمان مضاعف است.

وی با تاکید بر تلاش برای جبران خسارت‌های سیل ادامه داد: تاکنون بالغ بر 13 میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت به کشاورزان گمیشان پرداخت و 1600 پرونده نیز برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها ارجاع شده‌اند.


صدور پروانه‌ ساختمانی

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به صدور پروانه‌های ساختمانی برای واحدهای مسکونی خسارت‌دیده گفت: 800 واحد مسکونی احداثی در این شهرستان پروانه ساختمانی نیاز دارند که تاکنون فقط 5 درصد آن را دریافت کرده‌اند.

 با توجه به پرخطر بودن سکونت در این منازل، شهرداران، بخشداران و دهیاران موظفند مردم را ترغیب کنند حداکثر تا هفته آینده نسبت به دریافت پروانه ساختمانی اقدام کنند.

 استاندار ادامه داد: به زودی 900 میلیون تومان به شهرداری گمیش‌تپه و 400 میلیون تومان به شهرداری سیمین‌شهر برای اجرای زیرساخت‌ها، فضای سبز و عملیات عمرانی شهری اختصاص داده خواهد شد. 

حق شناس از پروژه توسعه 6هزار هکتاری میگو در کنار 4 هزار هکتار قبلی به عنوان پروژه‌ای ارزشمند نام برد و گفت: پروژه پرورش میگوی گمیشان یک پروژه در سطح ملی است و استفاده از ظرفیت کامل آن، هم عمران و آبادانی را به همراه خواهد داشت و هم در اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی موثر است.


زهکشی اراضی 

استاندار زهکشی 280 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و جاده‌های بین مزارع را یکی از برنامه‌های مهم و ماندگار در سطح شهرستان گمیشان دانست و تصریح کرد: تاکنون زهکشی حدود 30 هزار هکتار انجام و 30 هزار هکتار هم جدید کلنگ‌زنی شده است.

 از آنجایی که زهکشی اراضی دغدغه مقام معظم رهبری نیز هست، امیدواریم با تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی بتوانیم زهکشی کل 280 هزار هکتار را در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسانیم.

کلنگ‌زنی برای ساخت بیمارستان

این مقام مسئول به نبود بیمارستان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم بیمارستان 68 تختخوابی این شهرستان که در فاز دوم به 98 تختخوابی می‌رسد، در سال جاری کلنگ‌زنی کنیم. پیگیری‌های لازم برای تجهیز درمانگاه شهرستان و خرید دستگاه اکو و سونوگرافی و... انجام خواهد شد. 

حق‌شناس با اشاره به اهمیت سد وشمگیر در پیشگیری از وقوع سیلاب تاکید کرد: بازسازی دریچه‌های سد وشمگیر یک ضرورت است که باید هفته آینده پیمانکار برای اجرای طرح انتخاب شود و مبلغ 600 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز آن نیز تامین خواهد شد.

  استاندار ادامه داد: وضعیت فضای سبز کل استان مطلوب نیست ولی مقدمات کار را فراهم خواهیم‌کرد تا در کل استان به ویژه در شهرستان‌های سیل‌زده توجه ویژه به فضای سبز و درختکاری شود.
 

حضور بین سیل‌زد‌گان


 استاندار گلستان با حضور در شهر سیل‌زده گمیشان، علاوه بر بررسی آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در مناطق آسیب‌دیده، به شهدای خدمت این شهر ادای احترام کرد.

«هادی حق‌شناس» به همراه «میرمحمد غراوی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیران شهرستانی از محله‌های شرقی شهر گمیش‌تپه که در سیل فروردین دچار خسارت زیادی شده بودند، بازدید کرد.

 وی با حضور در منزل «عبدالسلیم صوفیانی»، «بهزاد تاتاری»، «تاج قلی جهانی»، «عبدالعظیم نیانی» و «نازمحمد خالدی» از شهدای خدمت واقعه واژگونی قایق امدادرسان گمیشان، با خانواده‌هایشان دیدار و از آنان دلجویی کرد.

 شامگاه 6 فروردین سال جاری قایق حامل نیروهای مردمی که برای جلوگیری از نفوذ سیلاب به شهر گمیشان تلاش می‌کردند، واژگون شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید