• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61440
+
-

ساخت 301 مدرسه به همت خیرین مدرسه‌ساز

نیکوکاری
ساخت 301 مدرسه به همت خیرین مدرسه‌ساز

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان با بیان این‌که ۳۰۱ پروژه به همت خیرین مدرسه‌ساز استان ساخته شده است، گفت: 1۸۴۲ کلاس درس در ۲۱۲ هزار مترمربع به همت خیرین مدرسه‌ساز استان ساخته شده است. 

به گزارش تسنیم، علی فراهانی در بیست‌ویکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان همدان با اشاره به این‌که 21 سال پیش نهال مدرسه‌سازی به همت مرحوم حافظی غرس شد، افزود: پس از 21 سال سایه این درخت تنومند تمام کشور را دربر گرفته است. 

وی با بیان این‌که هفته گذشته مرد فرهیخته و سکاندار عرصه مدرسه‌سازی دار فانی را وداع گفت، بیان کرد: یاد و خاطره این بزرگمرد را گرامی می‌داریم و همواره نامش در عرصه مدرسه‌سازی می‌درخشد. 

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان با تأکید بر این‌که با وجود انسان‌هایی نیکوکار و خیر مدرسه‌سازی در کشور ما اقدامی شایسته است، ادامه داد: همواره استان همدان جزو استان‌های خوب و برتر در زمینه مدرسه‌سازی بوده است. فراهانی با اشاره به این‌که 871 نفر در استان مستقیماً با مجمع خیرین مدرسه‌ساز همکاری دارند، گفت: 201 نفر از این خیران انحصاراً مدرسه ساخته‌اند. 

وی افزود: همواره شاهد رشد و افزایش مبالغ تعهدات خیرین مدرسه‌ساز نسبت به سال‌های گذشته بوده‌ایم. سال گذشته میزان تعهدات خیران 30 میلیارد تومان بود که پیش‌بینی می‌شود امسال افزایش یابد. مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان در این مراسم با بیان این‌که در استان همدان فعالیت خیرین مدرسه‌ساز از سال ۷۷ آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در آن زمان تعهد خیران ۵۷۱ میلیون تومان بود و خوشبختانه بعد از گذشت ۲۱ سال امسال تعهد خیران به ۴۲ میلیارد تومان رسیده است. 

فرزاد تیموری با اشاره به این‌که بستر ساخت جامعه، ساخت مدرسه و آموزش‌ و پرورش است، گفت: تعلیم و تربیت فرزندان بسیار مهم است چراکه تمامی ارکان ما در آینده به دست همین محصلان سپرده می‌شود. وی با بیان این‌که هزینه کردن در حوزه آموزش ‌و پرورش سرمایه‌گذاری برای آینده است، توضیح داد: انقلاب اسلامی شعارش انقلاب فرهنگی و حفظ ارزش‌ها بود و انقلابی که دیدگاه آن فرهنگی باشد نگاهش به آموزش‌ و پرورش ویژه است. 

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با تأکید بر این‌که در سال 57 تعداد مدارس کشور 50 هزار مدرسه بود و بعد از گذشت 40 سال به 100 هزار مدرسه رسیده است، تصریح کرد: با توجه به این‌که مدارس اکثراً فرسوده بودند در این سال‌ها تخریب یا بازسازی شدند و مدارس جدید نیز ساخته شده است. 

تیموری افزود: با گذشت 21 سال از عمر فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز در این سال‌ها در مجموع 286 میلیارد تومان توسط خیرین صرف مدرسه‌سازی شده است. وی با بیان این‌که نهالی که 21 سال پیش مجمع خیرین مدرسه‌ساز کاشت امروز به درختی تنومند تبدیل‌شده است، گفت: بیش از 40 درصد مدارس در کشور به همت خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است. 

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با تأکید بر این‌که اعتبارات دولتی جوابگوی نیازهای مدارس ما نیست، ادامه داد: دست یاری خود را به‌ سوی خیرین مدرسه‌ساز دراز می‌کنیم تا در تأمین فضاهای استاندارد و تجهیزات مدارس ما را یاری کنند. نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: مرحوم حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور انسانی مخلص بود. 

حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان این‌که مرحوم حافظی فردی دلسوز، باایمان و پیگیر بود، گفت: ایشان از مدرسه‌سازی لذت می‌برد. وی افزود: هیچ‌کدام از این خیرین خودشان مدرسه‌ساز نشدند بلکه به دعوت خداوند در این عرصه قدم گذاشتند. 

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که بسیاری از افراد ثروتمند هستند اما در این عرصه انتخاب نشده‌اند، توضیح داد: خیرین مدرسه‌ساز حاضر نمی‌شوند این امر مقدس را با هیچ کاری عوض نمی‌کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید