• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61417
+
-

نوجوانان کردستانی زیر پوشش طرح «مانا» قرار می‌گیرند

معاون امور پیشگری بهزیستی کردستان گفت: طرح مانا (مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) به منظور پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی نوجوانان همزمان با سراسر کشور از اول تیر در استان کردستان هم اجرا می‌شود. به گزارش ایرنا «باقر کرمی» افزود: جامعه هدف طرح مانا، نوجوانان دختر و پسر رده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال را در بر می‌گیرد که از طریق پایگاه‌های سلامت اجتماعیجذب می‌شوند. 

وی با بیان این‌که برای اجرای این طرح ۱۵ پایگاه در استان پیش‌بینی شده است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۲۷ مربی و تسهیلگر دارای مدارک کارشناسی و بالاتر در رشته‌های روان‌شناسی، علوم اجتماعی و علوم تربیتی آموزش‌های لازم را برای اجرای این طرح در استان دیده‌اند.  معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان یادآور شد: طرح مانا به صورت کارگاهی و عملی و در ۱۲ جلسه طراحی شده و جامعه هدف را در ۳۰ گروه زیر پوشش قرار می‌دهد، ضمن این‌که نوجوانان در این کارگاه‌ها تقویت مهارت‌های ارتباطی و کارگروهی و تبدیل چالش‌ها و تهدیدات دوره بلوغ به فرصت را فرا می‌گیرند.

 وی ارتقای توانمندی‌های نوجوانان در زمینه شیوه‌های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محلات و ایجاد و توسعه ظرفیت‌های مشارکت نوجوانان در موسسات خصوصی مانند پایگاه‌های سلامت اجتماعی را از دیگر اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.  کرمی تاکید کرد: در مدت اجرای طرح والدین نیز درگیرند و باید فرزندان خود را در زمینه فراگیری مهارت‌های مختلف اجتماعی که در قالب این طرح بیان می‌شود، همراهی کنند و حامی آنان باشند.

طرح مانا (مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) تعطیلات تابستان امسال در 3 محور پایگاه سلامت اجتماعی، آموزش مهارت‌های اجتماعی و اوقات فراغت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط بهزیستی اجرا می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید