• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 15 بهمن 1396
کد مطلب : 6141
+
-

تحت‌ تأثیر بی‌انصافی‌ها قرار نمی‌گیریم

گزارشی از مراسم تجدید میثاق مجموعه مدیریت شهری با آرمان‌های امام‌خمینی ره

شهر
تحت‌ تأثیر بی‌انصافی‌ها قرار نمی‌گیریم

دیروز روز تجدید میثاق مجموعه مدیریت شهری با آرمان‌های حضرت امام(ره) بود. شهردار تهران، رئیس شورای شهر تهران به همراه کارکنان شهرداری و اعضای شورای شهر به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح دیروز در مرقد امام‌خمینی(ره) حاضر شدند.

به گزارش همشهری،‌ محمدعلی نجفی، شهردار تهران در حرف‌های خود به آن بخش از آموزه‌های امام(ره) اشاره کرد که بر حمایت از اقشار ضعیف جامعه تأکید داشت. او گفت: «امروز شهرداری تهران بر تحقق عینی آن آموزه‌ها و خدمت بدون منت به مردم به‌ویژه اقشار ضعیف جامعه تلاش دارد.»

نجفی از بی‌انصافی‌ها، بزرگ‌نمایی بعضی مشکلات، نادیده گرفتن خدمات ارائه شده در جامعه و همچنین دامن زدن به مطالباتی که باتوجه به امکانات کشور قابل تحقق نیست، سخن گفت و افزود: همکاران من تحت‌تأثیر این بی‌انصافی‌ها قرار نمی‌گیرند و به ادامه ماموریت‌های خود و خدمت بدون منت به مردم تهران تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری به‌نحو احسن عمل می‌کنند.

 

از دایره انصاف خارج نشویم

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی نیز در مراسم تجدید میثاق کارمندان شهرداری تهران، شهردار، رئیس شورای شهر و اعضای شورای شهر تهران با آرمان‌های امام راحل گفت: «شهروند همانطور که خدمتی را از شهر می‌گیرد، خودش در ازای آن خدمات مسئولیت دارد و در فرایند خدمت‌رسانی دخیل است.» به گفته حسن خمینی، یکی از مهم‌ترین آرمان‌های امام(ره) و انقلاب، خدمت بیشتر و بهتر بود اما این خدمت بیشتر و بهتر‌ جز در قالب همیاری و‌ همدلی خود مردم میسر نیست؛ چون بی‌تردید اگر مردم با یک مدیر همراه باشند و با دخالت مستقیم خود شهر را بسازند، نتیجه به‌مراتب بهتر خواهد بود و یک گام به آرمان انقلاب نزدیک‌تر شده‌ایم.

 یادگار امام(ره) ادامه داد: «خدایی ناکرده اگر دشمن یا گروهی توانستند این را القا کنند که نظام اثربخش نیست یا بخشی از نظام دارای بحران کارآمدی است، دودش به چشم مجموعه کلان جامعه می‌رود، ضعف‌ها وجود دارد اما به‌معنای بحران کارآمدی نیست چون جایی که مردم حضور دارند و تصمیم می‌گیرند، حتما کارآمدی وجود دارد.» سیدحسن خمینی از شهرداری تهران خواست تا هر چه بیشتر به حل مشکل مردم اقدام کنند؛ زیرا با وجود مشکلات بسیار، توانمندی و‌ عزم شهرداری هم بسیار است. او مسئولان را به توکل برخدا، از بین بردن منیت‌ها و رعایت انصاف دعوت کرد و گفت: «هر کسی که خدمت کرده و می‌کند، در هر جایی که هست، خدمتش را ببینیم چون انصاف میراث اخلاقی بشریت و سنگ‌بنای فلسفه اخلاق است که به آن قانون طلایی هم می‌گویند؛ یعنی اینکه هر چه برای خودتان می‌پسندید برای دیگران هم بپسندید و برعکس. خودتان را جای دیگران قرار دهید، تلاش کنید در نقد‌ها انصاف داشته باشید، آنچه منشأ بی‌اخلاقی و خروج از دایره دینداری می‌شود این است که انسان انصاف را رعایت نکند.» 

یادگار امام(ره) بابت عزم خوبی که میان کارکنان شهرداری برای حل مشکلات وجود دارد خدا را شکر کرد و گفت: البته هیچ‌وقت به حل تمام مشکلات نمی‌رسیم، چون همیشه نقطه‌ای بهتر وجود دارد اما جامعه باید احساس کند مسیر رو به جلوست. مردم باید احساس کنند در مجموعه یک عزم برای بهتر شدن وجود دارد و این عزم را در عملکرد کلان احساس کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید