• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61345
+
-

برنامه‌های هیجان‌انگیز در کانون مفتح

کانون فرهنگی شهید مفتح با قدمت 50ساله در خیابان شریعتی مقابل حسینیه ارشاد با متراژی حدود 12 هزار‌مترمربع و با چشم‌اندازی زیبا در منطقه 3 ساخته شد. فعالیت‌های این مرکز فرهنگی آموزشی زیر نظر آموزش و پرورش استان تهران است و از همه مناطق تهران در برنامه‌های آموزشی، ورزشی و هنری آن ثبت‌نام می‌کنند. این کانون امکانات خوبی برای دانش‌آموزان دختر و پسر دارد که می‌توان به استخر سرپوشیده، سالن آمفی‌تئاتر، سالن کنفرانس، کتابخانه، نمازخانه، فضای سبز و سالن انتظار اشاره کرد. «علی محمودپور» حدود 5 سال است که مدیریت این کانون را به عهده دارد و هرسال برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌های متنوع آموزشی دارد.

او می‌گوید: «دانش‌آموزان سرمایه‌های کشور ما هستند که باید امکانات آموزشی و تربیتی را با هزینه پایین برای آنها فراهم کنیم و فصل تابستان بهترین زمان برای استراحت آنهاست که می‌توان سرگرمی خوبی برای پر کردن اوقات فراغتشان ترتیب داد.» او در ادامه می‌گوید: «تابستان امسال بیش از 50 آیتم کلاس آموزشی در رشته‌های مختلف علمی و تفریحی آماده شده است و ثبت‌نام از دانش‌آموزان از اول خرداد شروع شده است. همه سعی ما تنوع کلاس‌ها و ایجاد سرگرمی برای دانش‌آموزان است تا در این فصل بتوانند اوقات فراغت خوبی داشته باشند. خوشبختانه هر سال استقبال خوبی از کانون می‌شود و بیشترین استقبال از مجموعه‌های ورزشی، اردوهای ورزشی و کلاس‌های هفتگی پانسیون است.» 

کارگاه مادران و فرزندان 

برخی از خانواده‌ها که پدر و هم مادر کار می‌کنند، فرصت چندانی ندارند تا برای فرزندانشان در تابستان زمان بگذارند و با توجه به اطمینان و اعتمادی که به این مجموعه دارند آنها را از صبح ساعت 8 تا ساعت 16 در کانون می‌گذارند. کارشناسان برای این گروه از دانش‌آموزان برنامه‌ریزی می‌کنند و سر ساعت براساس برنامه‌ها در کلاس‌ها شرکت می‌کنند. سال گذشته حدود 200 دانش‌آموز در پانسیون نامنویسی کردند و به‌طور حتم با ایجاد کلاس‌های متنوع و به روز‌رسانی شدن برخی از امکانات مجموعه تعداد ثبت‌نامی‌ها بیش از سال گذشته خواهد شد. 

شهریه‌های مناسب

یکی از مزیت‌هایی کانون در مقایسه با سایر مراکز و مجموعه‌ها کیفیت بالای آموزش‌ها و برنامه‌های آن است و نکته دوم شهریه‌های پایینی است که از دانش‌آموزان دریافت می‌کنند. برخی تصور می‌کنند چون شهریه‌ها کم است کلاس‌ها کیفیت خوبی ندارد، در صورتی که چون این کانون و 23 کانون دیگر تهران زیر نظر آموزش و پرورش کل استان تهران است و منابع مالی از آن مرکز تأمین می‌شود، شهریه‌های آنها کم است ولی سطح آموزش‌ها بالاست. شهریه کلاس‌ها برای 3ماه در کانون حدود 200 هزار تومان است در صورتی که برخی از مراکز فرهنگی تهران با وجود نداشتن امکانات به روز و استادان متخصص شهریه‌های بیشتری می‌گیرند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید