• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61331
+
-

شهردار تهران‌: ارزش شهر به تاریخ و فرهنگ آن است

خبرها
شهردار تهران‌: ارزش شهر به تاریخ و فرهنگ آن است


ارزش شهرهابه تعداد صفحات شناسنامه آنهاست.این سخنان پیروز حناچی، شهردارتهران در مراسم افتتاح موزه پمپ بنزین دروازه دولت بود. او با طرح این سوال که در شهرها از چه چیزی به عنوان ارزش نام می بریم، گفت: در دوره‌هایی ساختمان‌های بلند تجاری و برج های مسکونی و اداری ارزش محسوب می‌شدند، اما اکنون این تاریخ و فرهنگ شهر است که برای آن  ارزش ایجاد می‌کند.

به گزارش همشهری، پیروز حناچی افزود: خوشبختانه امروز یکی از دستگاه‌های متولی، کار حفظ آثار تاریخی را انجام داده است. می دانیم که بخش بزرگی از کشور با موهبت نفت ساخته شده است و امروز ما در کنار نمادی از این ارزش تاریخی قرار گرفته‌ایم و دوره ای را یادآوری می‌کنیم که وسایل موتوری در شهر به حرکت درآمدند؛ اکنون اما از نسل اول پمپ بنزین ها فقط چند عدد باقی مانده است.  او در ادامه سخنانش اظهار کرد: من به نمایندگی از مردم تهران از وزارت نفت تشکر می‌کنم که برای حفظ برگ‌های شناسنامه شهر تلاش کرده در دنیا نیزتبدیل فضاهای صنعتی به فضای قابل استفاده عمومی تحول بسیاری آفریده است. اینکه دستگاه‌هایی به جز میراث فرهنگی وارد حوزه حفظ آثار تاریخی شوند، تحول شگرفی است. 

شهردار همچنین گفت: دروازه دولت بخشی ازحد شمالی حصار ناصری تهران است و امیدواریم ارزش های این منطقه بیش از پیش نمایان شود. حناچی همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره نتایج اولین روز لغو طرح زوج و فرد،گفت: همه باید تلاش کنیم تا سهم حمل و نقل عمومی در شهر را افزایش دهیم و از تردد بی‌مورد خودروهای شخصی که عامل مهم آلودگی هوا هستند، بکاهیم. از سوی دیگر بایدنتایج دراز مدت این طرح را بررسی کنیم.او همچنین درباره افزایش فعالیت کارخانه‌های آسفالت‌سازی شهرداری گفت: نگاه همکاران ما این نیست که رقیب کارخانه‌های آسفالت خصوصی باشند؛ اما نیاز شهرداری به آسفالت بیشتر باعث شده است که بازدهی و تولید کارخانه‌های خود را افزایش دهیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید