• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61287
+
-

ایران استرالیا را هم شکست داد

ورزشی
ایران استرالیا را هم شکست داد


حالا می توان گفت که تیم ملی والیبال ایران به مرحله نهایی لیگ ملت های والیبال که در آمریکا برگزار می شود،صعود کرده است. برد مقتدرانه والیبالیست های ایرانی در بازی دوم هفته چهارم این مسابقات در برابر استرالیا آن هم با نتیجه 3 بر صفر ،
3 امتیاز شیرین را برای ایران به ارمغان آورد تا جایگاه اولی تیم ملی والیبال در جدول گروهی مستحکم تر شود.
سعید معروف، امیر غفور، فرهاد قائمی، جواد معنوی‌نژاد، علی شفیعی، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بازیکنان شروع‌کننده ایران در بازی مقابل استرالیا بودند. کولاکوویچ،سرمربی تیم ملی  در این بازی به دو دریافت‌کننده اصلی خود یعنی عبادی‌پور و فیاضی استراحت داد.
در ابتدای بازی و ست اول گرچه استرالیایی‌ها با کسب امتیاز نخست موفق شدند ۳ اختلاف امتیاز را ایجاد کنند و با نتیجه ۶ بر ۳ از تیم ایران پیش افتادند اما رفته رفته بازی و میدان را در اختیار گرفتند و از امتیاز چهاردهم اقتدار خود را به حریف دیکته کردند و پس از امتیاز نوزدهم دیگر آسوده تر به پیروزی در ست اول دست برند. با شروع ست دوم ایران عملکرد خوب خود در زدن سرویس را ادامه داد و ۳ بر ۱ از استرالیا پیش افتاد. روند خوب سرویس‌های ایران ادامه داشت و با درخشش دوباره علی اصغر مجرد در دفاع روی تور شاگردان کولاکوویچ ۸ بر ۳ وقت استراحت فنی اول را از آن خود کردند. با به کار گیری سرعت در خط حمله ایران فاصله ۵ امتیازی دو تیم حفظ شد  تا در نهایت این برتری ادامه پیدا کند و  باز هم ۲۵ بر ۱۹ استرالیا را در ست دوم شکست داد تا در مجموع دو بر صفر از حریف پیش بیفتد. ملی پوشان ایران ست سوم را نیز طوفانی آغاز کردند و با ایجاد ۴ اختلاف پیش افتادند. شاگردان ایگور در ادامه با اختلاف ۸ امتیاز با نتیجه ۱۴ بر ۶ از حریف پیش افتادند. دومین تایم استراحت فنی نیز با ۸ اختلاف امتیاز به سود ایران همراه شد. در پایان این بازی یک طرفه تیم ملی ایران با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ ست سوم را هم برد تا در نهایت ۳ بر صفر حریف را شکست دهند. تیم ملی والیبال ایران با این پیروزی به دهمین برد خود دست یافت تا شانس صعود به مرحله نهایی بیش‌تر از گذشته شود. ملی‌پوشان تقریباً صعود خود را قطعی کرده‌اند و با ۱۰‌پیروزی و ۳۰ امتیاز همچنان صدر جدول رده بندی را در اختیار دارند. تیم ملی امروز در آخرین بازی هفته چهارم برابر فرانسه به میدان خواهد رفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید