• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61279
+
-

هشدار افزایش سرقت احشام در مهاباد

فرمانده انتظامی مهاباد با اشاره به افزایش سرقت احشام در منطقه به دامداران و صاحبان گاوداری‌های شهرستان توصیه کرد نکات ایمنی لازم را برای مقابله با سرقت احشام جدی بگیرند. سرهنگ «رضا ظهیریان» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در پی دریافت چندین گزارش مبنی بر سرقت احشام در روستاها و گاوداری‌های این شهرستان ضروری است دامداران و کشاورزان درست از احشام و اموالشان نگهداری کنند. دامداران باید تلاش کنند که محل نگهداری احشام خود را به سیستم‌های پیشگیری از سرقت از جمله دوربین مداربسته مجهز کنند.

وی استفاده از سیم خاردار در اطراف محل نگهداری احشام برای کاهش سرعت عمل سارقان را ضروری دانست و تاکید کرد: نگهبانان، مالکان و محافظان احشام گاهی به صورت غیرمترقبه در طول شبانه‌روز به احشام خود سرکشی کنند.

ظهیریان همچنین از دامداران خواست از دادن هر گونه اطلاعاتی اعم از تعداد نگهبان‌ها و احشام به دیگران امتناع کنند و از ورود افراد نا‌آشنا و غریبه نیز به طور جدی به گاوداری‌ها و طویله‌ها خودداری کنند. این مسئول به نگهبان‌ها توصیه کرد از گرفتن هر گونه مواد خوراکی و نوشیدنی از افراد غریبه خودداری کنند و تا حد ممکن به یک وسیله ارتباطی همچون تلفن همراه یا بی‌سیم مجهز باشند. هفته گذشته، ۲ سارق احشام در یکی از روستاهای توابع مهاباد دستگیر شدند و از آنان ۴۵ رأس گوسفند سرقت‌شده توقیف و کشف شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید