• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61271
+
-

تاکسی‌های زرد ارومیه جوابگوی جمعیت نیست

معاون نظارت سازمان حمل ‌و ‌نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه با بیان این‌که تعداد تاکسی‌های زرد شهری ارومیه نسبت به جمعیت شهری این منطقه کم است بر ضرورت افزایش تعداد این وسایل حمل و نقل تاکید کرد. 

به گزارش ایسنا، «فخرالدین معصوم‌زاده» با بیان این‌که 5 هزار تاکسی زرد در شهر ارومیه مسافران درون‌شهری را جابه‌جا می‌کنند گفت: دلیل این‌که تعداد تاکسی‌های زرد در ارومیه زیاد دیده می‌شود این است که فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی پایین است و شهروندان بیشتر تمایل به استفاده از خودروهای تک‌سرنشین در هسته مرکزی شهر دارند.

وی با اعلام این‌که در حال حاضر به توسعه تاکسی‌های زرد در شهر ارومیه نیاز نیست اظهار کرد: باید استفاده از حمل و نقل عمومی به‌ویژه تاکسی‌ها در شهر فرهنگ‌سازی شود، چراکه این مهم باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود.
این مسئول با اشاره به این‌که از آغاز طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر ارومیه 823 دستگاه تاکسی نو شده است افزود: در روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر، خودروهای مدل 87 و پایین‌تر نو شدند.

معصوم‌زاده تعداد تاکسی‌های شهر ارومیه را 5 هزار دستگاه تاکسی عنوان کرد و افزود: از این تعداد تاکسی شهری فعال در ارومیه 2 هزار دستگاه تا مدل 87 فرسوده است، یعنی 40 درصد تاکسی‌های شهری ارومیه نیاز به نوسازی دارد.

معاون نظارت سازمان حمل و نقل و بار با بیان این‌که سایت نوسازی تاکسی‌های فرسوده 2 هفته است که باز شده و امکان ثبت‌نام وجود دارد تاکید کرد: ثبت برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده ارومیه تا مدل 87 فقط به صورت نقدی وجود دارد، ولی با هماهنگی‌های لازم زمینه ارائه تسهیلات را برای این خودروها فراهم می‌کنیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید