• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61260
+
-

ایجاد 1500 شغل در اردبیل تا شهریور

اقتصادی
ایجاد 1500 شغل در اردبیل تا شهریور

کارخانه کریستال در منطقه ویژه اقتصادی نمین با ظرفیت تولید ۸۰ هزار تن در سال درصورت تکمیل، اشتغال 3 هزار نفر در استان اردبیل را فراهم می‌کند.  به گزارش ایرنا، معاون اقتصادی استاندار اردبیل با اعلام این خبر گفت:‌ عملیات اجرایی 5 سالن فاز اول این طرح در مرحله پوشش سقف بوده، برای نصب ماشین‌آلات خط تولید کریستال درحال آماده‌سازی است. 

«ارژنگ عزیزی» افزود: ابنیه فاز اول کارخانه کریستال، شهریور تکمیل می‌شود و پیش‌بینی شده در فاز اول برای 1500 نفر اشتغال ایجاد شود. وی با بیان این‌که عملیات اجرایی کارخانه کریستال با سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد ریالی پیشرفت خوبی دارد، اظهار کرد: در حال حاضر تمام ماشین‌آلات خط تولید شامل کوره‌ها و قالب‌های تولید کریستال خریداری و ثبت سفارش شده و قسمتی از ماشین‌آلات هم درحال آماده‌سازی برای انتقال به سایت کارخانه است. 

وی تاکید کرد: با توجه به این‌که بخش عمده‌ای از محصولات این واحد تولیدی صادراتی است، میزان صادرات استان را به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد داد. در صورت تأمین زیر‌ساخت‌ها شامل برق دائم، آب مصرفی، گاز و راه دسترسی، بهره‌برداری از فازهای بعدی سرعت بیشتری می‌گیرد. 

این مسئول بیان کرد: پرداخت تسهیلات بانکی از سوی پست‌بانک در حال بررسی است و درصورت پرداخت، عملیات اجرایی پروژه سرعت می‌گیرد. عملیات اجرایی کارخانه کریستال از سال ۹۶ شروع شده و دارای مساحت اعیانی ۱۲۰ هزار متر‌ مربع و مساحت عرصه ۳۸ هکتار است.

این خبر را به اشتراک بگذارید