• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61257
+
-

صادرات، سیب زمینی را گران کرد

معاون جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: دلیل ‌افزایش قیمت محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی صادرات به سایر کشورها است.
«حمیدرضا دانش» در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به 20 هزار هکتار سطح زیرکشت بهارکاری و علوفه‌ای اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود هزار هکتار سیب زمینی، 2500 هکتار چغندر قند، 4900 هکتار حبوبات و 3900 هکتار ذرت علوفه‌ای در سال جاری در استان کشت شود. 

وی با بیان این‌که آبیاری در زمین‌های زراعی این استان به دو صورت مدرن و سنتی انجام می‌شود، افزود: از بین 62 هزار هکتار آبیاری استان 17 هزار هکتار به صورت آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش بارش‌های اخیر بیان کرد: کشت برخی از محصولات حدود 10 تا 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ است.

دانش با بیان این‌که منابع آب زیرزمینی در استان کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: بارش‌های اخیر موجب افزایش آب‌های سطحی شده و تأثیری در افزایش آب‌های زیرزمینی نداشته است. 

وی با بیان این‌که مقداری از سیب‌ زمینی‌های کاشته شده در چهارمحال و بختیاری برای مصرف خوراکی استان مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: بخشی از محصول سیب ‌زمینی به عنوان بذر به استان‌های همدان، اردبیل و شمال کشور ارسال و بخشی از آن نیز به عنوان خوراکی به سایر استان‌ها از جمله تهران، مشهد و اصفهان ارسال می‌شود. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هچنین مقداری از سیب‌زمینی کشت شده در استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شوند.   دانش زمان برداشت محصول سیب زمینی استان را از مهر ماه اعلام کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید