• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61256
+
-

تغییر دوباره ساعت کار اداره‌های یزد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد گفت: با موافقت «محمدعلی طالبی» استاندار، ساعت کار دستگاه‌های اجرایی استان از اول تیر تا پایان مرداد ماه ۹۸ از ساعت ۶ به ۳۰: ۶ صبح تغییر کرد.
به گزارش ایرنا، «کرم فداکار» افزود: پیش از این با استناد به مصوبه هیأت وزیران درخصوص تغییر ساعت کاری در فصل گرما و به منظور استفاده بهینه و مدیریت مؤثر پیک بار مصرف برق، شروع کار ادارات، سازمان‌ها و بانک‌های استان، ۶ صبح اعلام شده بود.

به گفته وی از اول تیر ماه، پایان وقت اداری استان ساعت ۳۰: ۱۳ و پنجشنبه‌ها ساعت ۳۰: ۱۲ خواهد بود.

همچنین «محمد فراتی»، سخنگوی کاهش پیک بار برق یزد با اشاره به افزایش دما در هفته نخست تیرماه ۹۸ خاطرنشان کرد: با پیش‌بینی‌های هواشناسی، با افزایش بیشینه، کمینه دمای هوا نیز افزایش می‌یابد و در نتیجه تمرکز فعالیت‌ها با پیش‌بینی رشد بار مصرف مشترکان بیشتر خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری مشترکان استان به‌خصوص صنایع، بدون اعمال خاموشی، هفته گرم نخست تیرماه را پشت سر بگذاریم.

پیش از این مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان گفته بود که صنایع، سال گذشته برای کاهش مصرف در ساعات پیک بار ۱۱ میلیارد تومان تشویقی گرفتند.
«محمدحسین صباغ‌زادگان» افزود: مصرف برق در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن ۲۵ درصد و در ۲ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، به میزان ۱۵ درصد افزایش داشت که نشانه رونق فعالیت‌ها در عرصه صنعت است.
به طور متوسط، یک درجه افزایش دمای هوا در فصل گرم سال، حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ مگاوات به بار سراسری شبکه برق می‌افزاید و این موضوع مشکلات مدیریت بار در تابستان را دوچندان خواهد کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید