• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61255
+
-

فعالیت 64 مرکز نیکوکاری محله

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: هم‌اکنون 64 مرکز نیکوکاری محله در استان یزد برای خدمت‌رسانی به نیازمندان با کمیته امداد همکاری دارند.

به گزارش ایسنا، «محسن علیزاده» با بیان این‌که تا پایان سال 98 تعداد مراکز نیکوکاری استان یزد به 111 مرکز افزایش پیدا می‌کند، افزود: 5664 نیکوکار و 2661 مجمع و تشکل از جمله مؤسسات خیریه، مراکز اجتماعی، تجاری و اقتصادی، هیات‌های مذهبی، مساجد و انجمن اولیا و مربیان مدارس در استان یزد با مراکز نیکوکاری همکاری دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان این‌که 6315 خانوار نیازمند از خدمات مراکز نیکوکاری بهره‌مند هستند، افزود: طی سال گذشته نیکوکاران یزدی 19 میلیارد و 394 میلیون تومان به‌صورت نقد، کالا و خدمات مستقیم به نیازمندان استان از طریق مراکز نیکوکاری کمک کردند.

به گفته وی، این کمک‌ها در قالب سبد معیشتی، اکرام ایتام و محسنین، جهیزیه، زکات، درمان، مسکن، فرهنگی و تحصیلی، اشتغال و توانمندسازی همچون کاریابی و معرفی برای دریافت تسهیلات خودکفایی و تأمین لوازم ضروری زندگی بوده
 است.

وی در ادامه با اشاره به کارکردهای مراکز نیکوکاری محله، یادآور شد: واگذاری امور به مردم، شناسایی نیازمندان واقعی محله‌ها، شناسایی و جذب خیران محله، پیوند نیازهای محرومان محله با توانمندی‌های خیران، استفاده از حضور و تخصص مردم، احیای حقوق همسایگی، تقویت همبستگی‌های اجتماعی، مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی، احیای فرهنگ انفاق، نیکوکاری و نوع‌دوستی، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان و افزایش اعتماد عمومی ازجمله فواید و کارکردهای مراکز نیکوکاری محله است.

علیزاده تصریح کرد: کمک‌های درمانی ارائه ‌شده به نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری شامل کمک‌‌هزینه تهیه دارو و درمان، ویزیت، تهیه کالاهای پزشکی و کمک‌های عمرانی در زمینه‌ تعمیر و ساخت مسکن مددجویی، کمک در اسکان مددجویان بی‌سرپناه و کمک در پرداخت اجاره و ودیعه مسکن بوده است.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های مراکز نیکوکاری محله تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند و پرداخت کمک‌هزینه ازدواج به نوعروسان و دامادهای نیازمند است.

علیزاده با بیان این‌که مراکز نیکوکاری در زمینه اشتغال‌زایی برای نیازمندان نیز فعالیت می‌کنند، افزود: فراهم‌سازی زمینه اشتغال نیازمندان و مددجویان تحت حمایت از طریق وام اشتغال و کمک به کارآفرینی و فراهم‌سازی لوازم ضروری برای کارآفرینی آنان از جمله فعالیت‌های مراکز نیکوکاری در خصوص ایجاد اشتغال برای نیازمندان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید