• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61239
+
-

ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی در مناطق روستایی مرکزی

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی گفت: با توجه به طرح‌هایی که به بانک‌های عامل معرفی و منجر به پرداخت تسهیلات شده، پیش‌بینی می‌شود ۲۸۱۸ فرصت شغلی در مناطق روستایی و عشایری استان در سال جاری ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، «محمدتقی آبایی» در کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی در خصوص عملکرد تسهیلات اشتغال روستایی اظهار کرد: ۳۱۲ میلیارد تومان در این زمینه از محل تسهیلات اشتغال روستایی به استان مرکزی ابلاغ شده که تا به امروز ۲۷۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان معادل ۹۰ درصد رقم ابلاغی به استان تخصیص داده شده است.

وی افزود: از این میزان ۱۲۳ میلیارد تومان به بانک کشاورزی، ۴۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بانک توسعه تعاون، ۴۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیارد تومان به پست‌بانک و ۶۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به صندوق کارآفرینی امید تخصیص داده شده است.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، تاکنون ۱۹۵۳ طرح توسط کمیته‌های شهرستانی و استانی تأیید و به بانک‌های عامل برای دریافت ۳۶۴ میلیارد تومان معرفی شده که پیش‌بینی می‌شود درنهایت ۴۸۵۹ فرصت شغلی در مناطق روستایی و عشایری معادل ۱۳۰ درصد تسهیلات تخصیصی و ۱۱۷ درصد رقم ابلاغی ایجاد شود.

آبایی بیان کرد: ۴۸۵ طرح با ۱۳۴ میلیارد تومان در بانک‌های عامل در دست بررسی است و ۱۴۶۹ طرح با ۲۱۸ میلیارد تومان مصوب شده که از میزان طرح‌های مصوب ۱۳۹۷ طرح منجر به انعقاد قرارداد و درنهایت ۱۳۶۸ طرح منجر به پرداخت شده که پیش‌بینی می‌شود ۲۸۱۸ فرصت شغلی در مناطق روستایی و عشایری استان در سال جاری ایجاد شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید