• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61234
+
-

اعضای باند انتشار فیلم‌های خشن در دام پلیس

سرپرست پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی البرز اعلام کرد: اعضای باند انتشار فیلم‌های خشن در فضای مجازی توسط ماموران انتظامی این استان شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ «عباس شاهی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در پی انتشار فیلمی در اینستاگرام در زمینه درگیری خشن، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس اطلاعات استان البرز قرار گرفت.
وی اضافه کرد: با پیگیری‌های ویژه پلیسی مشخص شد که اعضای این باند با ایجاد درگیری با هدف زورگیری از اقدامات مجرمانه خود فیلم تهیه و در فضای مجازی منتشر می‌کردند.


شاهی خاطرنشان کرد: با کار اطلاعاتی پلیس، یکی از اعضای این باند دستگیر شد که در اعترافات خود اذعان داشت طعمه‌های خود را شناسایی و اقدام به زورگیری کرده و سپس فیلم تهیه می‌کرده است.
وی گفت: یکی از شگردهای زورگیری اعضای این باند تهدید با قمه، چاقو و ادوات دیگر بوده و هنگامی که قربانیان درمقابل آنها مقاومت می‌کردند از شیوه این‌که شما در مقابل دوربین مخفی هستید، استفاده می‌کردند و در صورت عدم مقاومت وسایل شخصی را به سرقت می‌بردند.

سرپرست پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان البرز افزود: با اعترافات این متهم دیگر اعضای این باند نیز دستگیر و درمجموع 7 نفر در شهرستان ساوجبلاغ به دام قانون افتادند.
وی بیان کرد: با ساخت و انتشار این فیلم‌ها به ادعای خود ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده جذب کرده بودند.

شاهی تاکید کرد: پلیس برحسب وظیفه ذاتی خود با افرادی که بخواهند چه در فضای حقیقی یا مجازی عرض اندام کنند و سبب سلب آسایش جامعه شوند بدون اغماض برخورد می‌کند.
رئیس پلیس فتای استان البرز نیز چندی پیش به اینگونه افراد که در فضای مجازی موجب برهم زدن آرامش مردم می‌شوند هشدار داد.

سرهنگ «محمد اقبالی» با اشاره به این‌که افزایش فالوور (دنبال‌کننده) یکی از شگردهای مجرمان مجازی است گفت: کاربران قبل از فالو شدن باید از عواقب آن مطلع شوند.
وی اضافه کرد: افراد سودجو با استفاده از ترفند انتشار برنامه‌های خاص و به تفکر خود جذاب، تلاش می‌کنند کاربران خود را افزایش دهند و با خود همراه کنند تا بتوانند به اهداف مجرمانه خود دست یابند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید