• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61213
+
-

ساخت تصفیه‌خانه شهرک صنعتی در خمین و دلیجان

 مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با بیان این‌که تصفیه‌خانه شهرک صنعتی در خمین و دلیجان ساخته می‌شود گفت: با ساخت تصفیه‌خانه در خمین و دلیجان که مدل دوم هستند با انجام این دو مدل دوم مجموعا بیش از 1500 لیتر مکعب از فاضلاب واحدهای صنعتی تصفیه می‌شود.

به‌گزارش تسنیم، «مصطفی آمره» در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی افزود: ۴۰۰ میلیارد ریال پروژه برای تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان مرکزی پیش‌بینی شد.
وی گفت: آماده‌سازی بستر مناسب برای فعالیت‌ واحدهای صنعتی از الزام‌های تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود و شاید یکی از مهم‌ترین ملزومات ساخت شهرک‌های صنعتی و تکمیل زیرساخت‌ آنهاست.

آمره اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی، پروژه‌‌های مختلفی را در برنامه خود دارد که امسال بالغ بر 40 میلیارد تومان پروژه برای تکمیل زیرساخت‌ها و افزایش سطح کیفیت زیرساخت‌ها در شهرک‌های مختلف داریم.
 مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی بیان کرد: 3 پروژه مهم داریم که جزو پروژه‌های اصلی است و شامل پروژه‌های تأمین آب، برق و بحث تصفیه‌خانه می‌شود.

آمره بیان کرد: نخستین پروژه، تکمیل تأمین برق مورد نیاز شهرک‌های صنعتی است. در چند شهرک از قبیل شهرک صنعتی ساوه، شهرک نوبران و مامونیه به سبب استقبال گسترده سرمایه‌گذاران در سرمایه‌گذاری با مشکل تأمین برق مواجه هستیم.
وی ادامه داد: در شهرک ساوه پیش‌بینی نیاز به 30 مگاوات برق در 2 سال آینده را داشتیم. همچنین نیاز به 12 مگاوات برق در شهرک نوبران و 30 مگاوات برق در شهرک مامونیه هم پیش‌بینی شده است.

 مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی عنوان کرد: مجموع اعتباراتی که برای این پروژه‌ها درنظر گرفته شده، 8 میلیارد و 600 میلیون تومان است. تأمین این مبالغ از منابع داخلی امکان‌پذیر نیست و درخواست داریم از اعتبارات تملک و اجرای مواد مربوطه در قانون الحاق عنایت ویژه باشد.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که این پروژه(تأمین برق) تا پایان امسال 50 درصد پیشرفت داشته باشد و در پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.
 مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی اضافه کرد: از دیگر پروژه‌ها تأمین آب شهرک‌های صنعتی است که در این زمینه 2 پروژه مهم تأمین 10 لیتر بر ثانیه برای شهرک صنعتی شهید سعیدی در خمین(پیمانکار انتخاب، پروژه شروع شده و 5/4 میلیارد مبلغ قرارداد است) و تأمین 20 لیتر آب بر ثانیه برای شهرک صنعتی ساوه(خرید انشعاب انجام و خط انتقال درحال طراحی) را داریم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید