• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61201
+
-

کارگران شرکت «نامی طیور» در انتظار تعیین تکلیف

ستاره حجتی | گرگان- خبرنگار


در حالی که طی سال‌های گذشته گلستان نیز مانند همه نقاط کشور تلاش کرد تا اشتغال ایجاد کند، اما در یکی، 2 سال اخیر تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، گریبان واحدهای صنعتی و صنفی استان را گرفته و بر مشکلاتش در این حوزه افزوده است. 

این بار صحبت از حقوق‌های معوق کارگران شرکت «نامی طیور» در غرب استان است و آنان را به تجمع وادار کرد. کارگران می‌گویند که مطالباتشان را از قبل نوروز 98 دریافت نکرده‌اند و طی سال‌های گذشته هم حقوق‌هایشان پراکنده پرداخت شده است.  

«محمد.م» یکی از این کارگران می‌گوید: ما فقط حقوق می‌گیریم و از عیدی، پاداش، سنوات و... خبری نیست. حقوق اسفند را یک ماه بعد عید می‌گیریم. تمام این سال‌ها با همین روال کار کردیم و صدایمان در نیامد. 

حالا همین هم از ما دریغ شده است. انتظار هم نداریم کسی به ما لطفی کند.

وی ادامه می‌دهد: انگار حقوق ما اولین چیزی است که مدیرانمان از آن فاکتور می‌گیرند. باور کنید 10 سال است به جز حقوق چیز دیگری نگرفته‌ایم و حالا هم حقوق‌ها عقب افتاده است. 

مدیران کارخانه در این باره به ما جوابی نمی‌دهند اما بنابر آنچه به ما اعلام شده به اداره کار قول‌هایی داده‌اند.


تشریح بی‌توجهی به حقوق کارگران شرکت

اما «سعید دنکوب» مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در تشریح شرایط پیش‌آمده در شرکت می‌گوید: در این واحد اقتصادی که در زمینه تولید خوراک طیور فعالیت دارد، 40 کارگر مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه می‌کند: در راستای انجام وظایف قانونی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، چندین مورد بازرسی در 2 سال گذشته از این شرکت به عمل آمد که بازرسان ما با برخورد نامناسب روبه‌رو شدند و اخطارهای لازم نیز به مدیران این شرکت در خصوص رعایت موارد قانونی داده شد. 

دنکوب می‌گوید: با توجه به اظهارات کارگران و مواردی که در هیات‌های تشخیص مطرح شد، در این شرکت ایراداتی از قبیل پرداخت نشدن بیمه برای برخی از پرسنل، پرداخت نشدن مزایای حقوقی از جمله حق مسکن، بن، عائله‌مندی و سنوات و همچنین پرداخت نشدن تعطیل‌کاری، جمعه‌کاری و اضافه‌کاری و نیز پرداخت نشدن عیدی بر اساس قانون وجود دارد.

وی ادامه می‌دهد: این شرکت همکاری با اداره کار شهرستان همکاری خوبی ندارد و از سال 96 تاکنون در 3 نوبت به دادگستری معرفی شده است.

 این مسئول اضافه می‌کند: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظایف قانونی خود را به درستی انجام داده است و رسیدگی به موضوعات مطرح شده باید از سوی مراجع قانونی پیگیری شود.

 در پیگیری‌های همشهری از مدیران این شرکت نتیجه‌ای به دست نیامد و کسی از این شرکت حاضر به پاسخگویی نشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید