• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61177
+
-

سد خاکی کوهبرد دهه فجر آبگیری می‌شود

سد خاکی کوهبرد دهه فجر آبگیری می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت تأمین اعتبار سد خاکی شهید دلنسب کوهبرد در دهه فجر امسال آبگیری می‌شود.

 به گزارش فارس، «الیاس تاج‌الدینی» با بیان این‌که پروژه سد کوهبرد 75 درصد پیشرفت دارد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این سد خاکی را 20 میلیارد تومان برآورد کرد. این مسئول گفت: سد مخزنی کوهبرد از مهم‌ترین پروژه‌های حوزه آب و خاک جهاد کشاورزی است که برای تأمین آب افزون بر 300 هکتار از زمین‌های زراعی شرق دهدشت در حال ساخت است.

وی گفت: همچنین شبکه تحت فشار آجم و گردپی از توابع دیشموک حداکثر ظرف 20 روز آینده افتتاح می‌شود. این مسئول با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا در زمینه کشاورزی تصریح کرد: آبیاری به باباکلان در گچساران 70 درصد پیشرفت دارد که پیش‌بینی می‌شود یک ماه آینده به بهره‌برداری برسد.
تاج‌الدینی افزود: فاز دوم آب‌رسانی به زمین‌های امام‌زاده جعفر(ع) نیز در انتظار تأمین اعتبار است. وی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع تبدیلی با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت، تسریع در اخذ مجوز و حتی واگذاری اراضی استقبال می‌کند.

این مسئول با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر در استان گفت: در این آتش‌سوزی‌ها هیچ خسارتی به مزارع کشاورزی وارد نشد و عمده خسارات در مراتع گزارش شده است. تاج‌الدینی با بیان این‌که تعهدات سازمان جهاد کشاورزی در خصوص خرید تضمینی گندم تاکنون 75 درصد تحقق یافته است افزود: با توجه به عملکرد مطلوب مزارع، پیش‌بینی می‌کنیم خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با تا پایان برداشت به 90 هزار تن افزایش پیدا کند.
وی گفت: کهگیلویه با خرید 24 هزار تن سهم خوبی در خرید تضمینی گندم داشت که این رقم در حال افزایش است و به 26 هزار تن خواهد رسید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید