• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61176
+
-

کم‌آبی در ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: باوجود بارش سیلابی در نوروز امسال، هنوز ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران مشکل کم‌آبی دارد.

به گزارش تسنیم «عزیزالله شهیدی‌فر» در اختتامیه نخستین همایش تخصصی زهکشی اراضی کشاورزی شمال کشور اظهار کرد: باید کشاورزی به عنوان چرخه اصلی تولید جدی گرفته شود، زیرا نقش مهمی در رونق تولید دارد. 

وی افزود: مازندران در تولید محصولات مختلف کشاورزی دارای جایگاه خاصی است و 5/2درصد اراضی کشاورزی کشور در استان قرار دارد. همچنین در تولید بیش از 5/7میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، زراعت، دام، طیور و شیلات رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

شهیدی‌فر تصریح کرد: کشت علوفه و دانه روغنی کلزا به عنوان کشت دوم در تامین روغن انسانی و کنجاله دام و طیور بسیار اهمیت دارد. هدف ما بهره‌گیری از چنین فرصت‌هایی است تا محصولات صادرات‌محور تقویت شود. 

این مسئول گفت: باید کشت برنج را از بهار و تابستان به سمت پاییز و زمستان هدایت کنیم. شهیدی‌فر افزود: با همکاری نمایندگان مجلس در شمال کشور احیای آب‌بندان‌ها انجام و به ذخیره آب کمک شد. امیدواریم در ادامه نیز به درستی اجرا شود.

معاون اقتصادی استاندار مازندران نیز گفت: کشاورزی در خودکفایی و رونق اقتصادی حائز اهمیت است و می‌تواند در استقلال کشور موثر باشد.

«حسن خیریان‌پور» افزود: مازندران دارای 23 هزار و 700 کیلومتر مساحت، 242 هزار هکتار اراضی زراعی و 90 هزار هکتار اراضی باغی است و در تولید برنج به عنوان یک محصول استراتژیک نقش مهمی دارد. 40 درصد برنج کشور در مازندران تولید می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید