• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61153
+
-

2 هزار خودرو خارجی در انبارهای بندر بوشهر

خودروهایی که دارای ظرفیت زیر 2500 سی‌سی قدرت هستند می‌توانند با همکاری و حمایت نمایندگی‌های خودروها در ایران ترخیص ‌شوند

در استان
2 هزار خودرو خارجی در انبارهای بندر بوشهر

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر با اشاره به وجود ۲ هزار خودرو خارجی در انبارهای بندر بوشهر گفت: ترخیص این خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی‌سی ظرفیت با همکاری و حمایت نمایندگی  خودروها ترخیص می‌شوند. به گزارش تسنیم، «خورشید گزدرازی» با اشاره به ترخیص کانتینرهای رسوبی در منطقه ویژه بوشهر اظهار کرد: کانتینرهایی که تا پایان اردیبهشت ماه امسال وارد بندر یا منطقه ویژه اقتصادی بوشهر شده باشند می‌توانند با ارز متقاضی و بدون نیاز به انتقال ارز ترخیص شوند.

وی بیان کرد: خودروهایی که دارای ظرفیت زیر 2500 سی‌سی ظرفیت هستند می‌توانند با همکاری و حمایت نمایندگی‌های خودروها در ایران ترخیص ‌شوند.
رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با بیان این‌که برخی از این خودروها دارای مشکلات قضایی هستند تصریح کرد: برخی از خودروهای وارداتی مربوط به سال‌های 94 و 95 که دارای مشکل قضایی هستند، قابلیت ترخیص ندارند. گزدرازی با اشاره به این‌که کمتر از هزار دستگاه قابل ترخیص دارند افزود: چنانچه نمایندگی‌های خودروها در ایران با واردکنندگان خودروهای خارجی همکاری کنند قابلیت ترخیص از گمرک دارند، چراکه مشکل ثبت سفارش آنها برطرف شده است.

وی بندر بوشهر را کریدور جنوب - شمال در عرصه تجارت دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که بندر بوشهر مهم‌ترین کریدور شمال به جنوب است، انتظار می‌رود با آغاز فعالیت کشتیرانی خط بوشهر - قطر برای صادرات کالاهای سایر استان‌ها نیز بهره‌گیری شود. رئیس اتاق بازرگانی بوشهر از تعامل با اتاق‌های بازرگانی دیگر استان‌ها خبر داد و بیان کرد: با اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور رایزنی می‌شود تا بتوانند از ظرفیت خط کشتیرانی بوشهر به قطر به‌خوبی استفاده کنند. در این زمینه استان بوشهر آماده هر گونه همراهی و همکاری است.
 وی با تاکید بر استفاده از جذب گردشگری دریایی افزود: خط کشتیرانی بوشهر قطر زمینه افزایش صادرات و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های استان بوشهر در جذب گردشگر و رونق کسب کار را فراهم می‌‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید