• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61149
+
-

خیران فارس ۶۰ مدرسه می‌سازند

نیکوکاری
خیران فارس ۶۰ مدرسه می‌سازند

مدیر کل نوسازی مدارس استان فارس اعلام کرد: خیرین مدرسه‌ساز فارس در ۲۰ سال فعالیت انجمن خود ۷۰۰ میلیارد تومان در امر مدرسه‌سازی مشارکت کردند و امسال آنان برای ۶۰ باب فضای آموزشی تعهد مشارکت داده‌اند. به گزارش ایرنا، «سرفراز موصلی» در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان فارس بیان کرد: خیرین مدرسه‌ساز فارس سال گذشته ۸۴ میلیارد تومان کمک کردند.

وی ادامه داد: استان فارس پس از تهران همواره رتبه دوم خیرین مدرسه‌ساز را داراست، هرچند استان تهران جمعیتی معادل 3 برابر استان فارس دارد. مدیر کل نوسازی مدارس فارس اظهار کرد: باید شعار ایمنی مدارس را جدی گرفت و در این زمینه تمام بخاری‌های غیراستاندارد را جمع‌آوری کرد.
موصلی با بیان این‌که در حال حاضر به‌ندرت در مدارس بخاری نفتی وجود دارد و همه بخاری‌ها استاندارد هستند افزود: نزدیک به ۱۸ هزار کلاس درس به سیستم استاندارد سرمایی و گرمایی مجهز هستند.

این مقام مسئول گفت: در بعضی مناطق هنوز زیرساخت‌ها برای استفاده از سیستم گرمایی استاندارد فراهم نشده است، اما در این مناطق از بخاری‌های برقی و استاندارد استفاده می‌کنیم که ایمن هستند و هیچ گونه خطری ندارند. استاندار فارس در این آیین با بیان این‌که خیرین با فعالیت‌های خیرخواهانه خود و تامین فضاهای آموزشی مناسب، آینده جوانان کشور را رقم می‌زنند گفت: خیرین مدرسه‌ساز با اقدامات خود بهترین اعمال را از خود به جا می‌گذارند.

«عنایت‌الله رحیمی» گفت: در شرایط امروز جامعه نیازمند مشارکت همه آحاد مردم برای پاسخگویی به نیازهای فرزندان و آینده‌سازان کشور است. در این آیین رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز امارات متحده عربی نیز در سخنانی اظهار کرد: همگان بر این باورند که آموزش و پرورش رکن اساسی و انسان‌ساز جوامع است و توسعه و پیشرفت هر جامعه از مدرسه آغاز می‌شود و مدرسه خاستگاه اصلی دانش و دانایی و ایجاد تحولات در جامعه است.

«عبدالقادر فقیهی» افزود: بر این اساس، ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی مناسب که بتواند از هر حیث جوابگوی نیازهای نسل امروز باشد و تعالی و پیشرفت آینده کشور را به دنبال داشته باشد، از مهم‌ترین اولویت‌های نظام تعلیم و تربیت است.
این خیر مدرسه‌ساز ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و محدودیت‌ها و مشکلاتی که آموزش و پرورش برای ساخت و تامین فضاهای آموزشی با آن دست به گریبان است، به منظور فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم، نیاز به یاری و همکاری همه افراد جامعه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید