• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61143
+
-

نیمی از راه‌های کهگیلویه و بویراحمد ایمن نیست

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد: این استان حتی یک کیلومتر آزاد‌راه ندارد

اخبار کهگیلویه و بویراحمد
نیمی از راه‌های کهگیلویه و بویراحمد ایمن نیست

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از استاندارد و ایمن نبودن حدود 50 درصد راه‌های این استان خبر داد. به گزارش ایسنا، «محمدحسین نصیری راد» افزود: 6080 کیلومتر راه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان 189 کیلومتر بزرگراه، 506 کیلومتر راه اصلی، 1093 کیلومتر راه فرعی و 4292 کیلومتر روستایی است. این استان فاقد حتی یک کیلومتر آزاد‌راه است.
وی خاطرنشان کرد: هزینه احداث هر کیلومتر راه فرعی در استان کهگیلویه و بویراحمد 4 برابر یک کیلومتر راه فرعی در استان اصفهان است.

نصیری راد با بیان این‌که بیشترین نقاط حادثه‌خیز راه‌های کشور در این استان است تصریح کرد: 103 نقطه پرهزینه دیربازده با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان و 311 نقطه کم‌هزینه زودبازده از سال 92 تا 97 رفع شده است. وی ادامه داد: طی امسال 67 نقطه حادثه‌خیز پرهزینه دیربازده در راه‌های استان از سوی پلیس راه به ما اعلام شده است که برای رفع آنها حدود 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خسارات وارده سیل به راه‌های استان عنوان کرد: در سیل فروردین ماه امسال، به بیش از هزار کیلومتر راه استان، هزار ابنیه فنی، تخریب 10 دستگاه پل و 10 مورد آب‌نما خسارات وارد شده است. راه ارتباطی 210 روستای استان و بیش از 70 دهنه پل بازگشایی کردیم و به ارزش 5 میلیارد ریال ماشین‌آلات راهداری اجاره کردیم، اما تاکنون یک ریال هم به این حوزه اختصاص داده نشده است. نصیری راد بیان کرد: در صورتی که در فصل کاری اعتبارات تزریق نشود، در فصل بارش با مشکل جدی در استان مواجه خواهیم شد.

وی اظهار کرد: در سال 97 نسبت به سال 96 تصادفات فوتی استان در راه‌ها 1.3 درصد کاهش داشت و طی 2 ماه اول امسال نیز با کاهش 6 درصدی تصادفات فوتی مواجه بوده‌ایم. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: طبق گزارش پلیس راه، در واژگونی پژو پارس با 8 کشته در محور یاسوج - چرام سهم تقصیری به راهداری داده نشد. سعی و تلاش خود را صرف ایمن‌سازی این محور کردیم و حتی در محل حادثه گاردریل نصب شده بود. نصیری راد گفت: محور یاسوج - چرام بر اساس مطالعات اصولی و کارشناسی نشده است و هم‌اکنون به علت واقع شدن در حریم خط فشار قوی گاز، امکان اصلاح و ایمن‌سازی اصولی وجود ندارد.

وی افزود: 1026 دستگاه کامیون باری عمومی با میانگین عمر 11.11 سال، 72 دستگاه اتوبوس با میانگین عمری 7.96 سال، 92 دستگاه مینی‌بوس با میانگین عمری 47/22 سال کار جابه‌جایی بار و مسافر استان را انجام می‌دهند که این ناوگان‌های استان جوان‌تر از ناوگان کشوری هستند. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 710 دستگاه خودرو سواری عمومی با میانگین عمر 13/10 سال فعالیت دارند که عمر این ناوگان از میانگین کشور بالاتر است.

نصیری راد اضافه کرد: میانگین عمر ماشین‌آلات راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 30 سال است و در خرید لاستیک ماشین‌آلات راهداری استان مشکل داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید