• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61137
+
-

دختران خدابنده‌ای به مرحله کشوری المپیاد امدادی راه یافتند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: تیم دختران خدابنده از بین 7 تیم رقابت‌کننده به مرحله کشوری هفتمین المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال‌احمر (آماده) راه یافت. 

به گزارش ایرنا، فاطمه جمشیدی در آیین اختتامیه هفتمین دوره از مسابقات المپیاد استانی آماده (المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال‌احمر) بیان کرد: طرح ملی دادرس یکی از مهم‌ترین طرح‌های سازمان در کشور محسوب می‌شود که 7 سال متمادی در استان‌ها برگزار شده است. 

این مسئول توضیح داد: این طرح هر سال در ۱۰۰ مدرسه مقطع متوسطه و با انتخاب اداره کل آموزش و پرورش استان، آموزش‌های هشت مهارتی به دانش‌آموزان ارائه و پس از آن شرکت‌کنندگان در مسابقات درون‌مدرسه‌ای، بین مدارس کانونی و در برخی استان‌ها ناحیه‌ای، شهرستانی، استانی و در نهایت کشوری حضور می‌یابند. وی افزود: هدف از انجام این مسابقات توانمندی اعضای کانون‌های دانش‌آموزی هلال‌احمر است تا در مواقع اضطراری و نیاز بتوانند به همنوعان خود کمک کنند. 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در بخش پسران و دختران ۱۴ تیم ۱۴ نفره حضور داشتند. تیم‌ها با مشارکت فعالانه خود در بخش‌های مختلف به رقابت پرداختند و توانمندی‌ها و آ موزش‌های خود را به نمایش گذاشتند. 

جمشیدی خاطرنشان کرد: در بخش پسران نیز 3 تیم خدابنده، زنجان و ابهر اول تا سوم شدند و طارم نیز به عنوان تیم بشردوست انتخاب شد. به گفته وی، تیم بشردوستانه تیمی است که ضمن فراگیری مهارت‌های امدادی به اهداف بشردوستانه نیز توجه کرده و تلاش می‌کند نظم و انضباط، انسان‌دوستی، نوع‌دوستی و همیاری را در روز مسابقه به نمایش بگذارد. 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان یادآور شد: این سازمان به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کند. علاوه بر آن استان زنجان در نیمه اول مرداد میزبان اردوی منطقه‌ای نشاط و امید با حضور ۱۰ استان هم‌جوار و شمال غرب کشور است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید