• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61133
+
-

توسعه مسیر سد اکباتان - همدان مقوله‌ای فراشهرستانی است

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: محور گردشگری سد اکباتان مجموعه کاملی از گردشگری تاریخی طبیعی به شمار می‌رود و توسعه این مسیر مقوله‌ای فراشهرستانی است. 

به گزارش مهر، امیر خجسته در جریان بازدید از روند اجرای کمپ اقامتی مسیر گردشگری سد اکباتان با بیان این‌که احیای مسیر گردشگری زمینه اشتغال و توسعه را فراهم می‌کند، اظهار کرد: با هدف‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار می‌توان این مسیرهای گردشگری را به راهرویی برای سودآوری اقتصادی و تحقق برنامه‌های آینده‌نگر با بستر‌سازی زیرساخت‌های استاندارد تبدیل کرد. 

وی ادامه داد: محور گردشگری سد اکباتان مجموعه کاملی از گردشگری تاریخی طبیعی است که می‌تواند مسیری جدید در اقتصاد استان باشد. 

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: مسیر دسترسی جاده سد اکباتان ـ همدان از نظر موقعیت مکانی و داشتن عناصر مهم جذب گردشگر همچون چشم‌انداز و مناظر طبیعی، آثار باستانی، شرایط آب‌وهوا و آداب و رسوم اجتماعی برای توسعه فعالیت‌های گردشگری استان و ساکنان روستاهای جاده سد زمینه مناسبی ایجاد خواهد کرد. خجسته عنوان کرد: ایجاد دیوار حائل و عملیات ساخت باند کندرو موجب تسهیل تردد در مسیر گردشگری و برقراری امنیت در این محور خواهد شد. 

وی با اشاره به این‌که سال‌ها مسیر گردشگری سد اکباتان به دست فراموشی سپرده شده بود، گفت: با ایجاد برنامه‌های زیرساختی آینده روشنی پیش روی روستاهای مسیر گردشگری سد اکباتان خواهد بود. 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: توسعه گردشگری سد اکباتان مقوله‌ای فراشهرستانی است که با نگاهی کلان باید به رشد مثبت آن امیدوار بود.خدمات‌دهی مطلوب، برقراری امنیت، ساخت راه مناسب، شرایط مساعد برای اسکان، تسهیل در تردد و موارد بسیار دیگر نیاز فرابخشی یکی از 4 مسیر گردشگری (سد اکباتان) است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید