• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61131
+
-

خط کشتیرانی بوشهر- قطر راه‌اندازی شد

استاندار بوشهر: راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر - قطر و تقویت آن، رونق اقتصادی را در بندر بوشهر همراه دارد

خبر بوشهر
خط کشتیرانی بوشهر- قطر راه‌اندازی شد

معاون بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پهلوگیری کشتی تجارت و گردشگری در بندر بوشهر خبر داد و گفت: کشتی باری و مسافری برای راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر- قطر فعالیت خود را آغاز کرده است. 
به گزارش تسنیم، «محمد شکیبی‌نسب» در نشست با مسئولان و فعالان اقتصادی استان بوشهر با بیان این‌که این استان از بندرهای متعدد تجاری برخوردار است اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های بندری در اولویت برنامه‌ها قرار دارد. در این استان سال گذشته طرح‌های مهمی عملیاتی و اجرا شد و امسال نیز طرح‌هایی در دست اجرا قرار دارد.

وی از لایروبی کانال بندر بوشهر خبر داد و بیان کرد: لایروبی کانال بندر بوشهر به طول 14 کیلومتر عملیات لایروبی آن در دست اجرا است که با تکمیل آن نقش تاثیرگذاری در پهلوگیری کشتی‌های با ظرفیت بالای 30 هزار تن در اسکله بوشهر فراهم می‌کند.
معاون اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به توسعه روابط تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس تصریح کرد: در این زمینه، کشتی تجاری و گردشگری پیشرفته در بندر بوشهر برای راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر- قطر فعالیت خود را آغاز کرده است.

 شکیبی‌نسب با بیان این‌که کشتی یادشده برای جابه‌جایی بار و مسافر فعالیت می‌کند تصریح کرد: با توجه به مبادلات تجاری گسترده بوشهر و قطر کشتی یادشده می‌تواند در کاهش هزینه حمل و نقل مؤثر شود.
وی با اشاره به ظرفیت بالای استان بوشهر در عرصه تجارت و گردشگری دریایی بیان کرد: استان بوشهر دارای بیش از 937 کیلومتر مرزدریایی با خلیج‌فارس است و این مهم فرصت مهمی در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار فراهم کرده است. معاون بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های بندرها در عرصه تجارت و گردشگری دریایی افزود: بندرهای استان بوشهر توانایی و ظرفیت لازم را برای صادرات و گردشگری دریایی دارند و در این زمینه اقدامات مهمی انجام شده است.


رونق بندر بوشهر با خط کشتیرانی بوشهر - قطر 

استاندار بوشهر گفت: راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر - قطر و تقویت آن باعث رونق اقتصادی در بندر بوشهر می‌شود. «عبدالکریم گراوند» افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های حمل‌ و ‌نقل هوایی استفاده از حمل و نقل دریایی برای حوزه تجارت به دلیل پایین‌تر بودن هزینه‌ها حائز اهمیت است.
وی بیان کرد: راه‌اندازی این خط کشتیرانی علاوه بر رونق تجارت و کسب و کار، باعث تقویت گردشگری دریایی در استان نیز می‌شود. گراوند ادامه داد: از گردشگری دریایی استان بوشهر استفاده موثری نشده و تنها به مشاهده مناظر طبیعی دریا اکتفا شده است.وی اضافه کرد: در این زمینه با توجه به ظرفیت‌های موجود باید از مزیت تسهیلات بدون بهره گردشگری دریایی برای رونق هرچه بیشتر فعالیت‌های این بخش بهره‌گیری شود. استاندار بوشهر با تاکید بر ضرورت فعال شدن پنجره واحد تجاری در استان گفت: یکی از موارد استرس‌آفرین برای سرمایه‌گذاران سیستم اداری و پیچیدگی‌های مرتبط با نظام اداری است.

گراوند بیان کرد: فعالیت سرمایه‌گذاران چنانچه ۲۴ ماه به درازا بینجامد فعالیت‌های حوزه تولید و سرمایه‌گذاری را مختل می‌کند. وی ادامه داد: در این زمینه دستگاهی مانند تأمین اجتماعی باید به دنبال حفظ تولید و فعالیت‌های اقتصادی باشد، چراکه این مهم به پویایی آنها نیز کمک می‌کند. گراوند یادآور شد: تشکیل کارگروه حقوقی برای پیگیری مشکلات قانونی و تبیین قوانین و مقررات حوزه اقتصادی ضروری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید