• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61111
+
-

زائرانی که به مقصد نرسیدند

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از رسیدن آمار تعداد فوتی‌های واژگونی اتوبوس زائران مینابی به 6 تن خبر داد. 

دکتر «فاطمه نوروزیان» در گفت‌وگو با ایسنا افزود: جمعه (31 خرداد) در پی حادثه واژگونی اتوبوس زائران مینابی در محور جاده‌ای شهرستان حاجی‌آباد، در مجموع 49 نفر سرنشین این اتوبوس مصدوم شدند که تاکنون 6 نفر فوت کرده‌اند. 

وی با بیان این‌که از این تعداد 8 تن با تشخیص پزشک ترخیص شدند، اظهار کرد: هم‌اکنون 33 نفر بستری هستند که 2 نفر در بیمارستان خاتم‌الانبیا، 5 نفر در بیمارستان خلیج‌فارس و 22 نفر در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس و 4 نفر در بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) حاجی‌آباد تحت مداوا قرار دارند. 

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: همچنین 2 نفر با رضایت شخصی از بیمارستان‌های صاحب‌الزمان(عج) بندرعباس ترخیص شده‌اند. 

مدیر کل حج و زیارت هرمزگان به ایسنا گفت: اتوبوس واژگون‌شده زائران در حاجی‌آباد تحت پوشش حج و زیارت و بیمه‌های تکمیلی و پوششی این سازمان نبوده است. 

«علی‌اصغر دهقانی» افزود: سرنشینان این اتوبوس به‌صورت خودجوش و آزاد ابتدا قصد زیارت مرقد حضرت معصومه(س) و جمکران در قم را داشتند و پس‌ از آن عازم کربلا از مرز مهران در غرب کشور بودند. 

وی از زائران خواست برای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای و امنیتی به‌صورت مجاز در دفاتر حج و زیارت نام‌نویسی کنند. 

جمعه (31 خرداد) یک اتوبوس مربوط به شرکت لوان نور اصفهان ساعت 12:28 از شهرستان میناب حرکت و ساعت 13:11 در اولین پاسگاه انتظامی ثبت ساعت می‌کند. این اتوبوس در ساعت 15:33 پس از عبور از تنگه زاغ با سرعت مجاز و به دلیل بی‌توجهی راننده به جلو در برخورد با گارد ریل کنار جاده واژگون می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید