• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61110
+
-

«هم‌سفره» طرحی برای حمایت 7 هزار کودک زیر 5 سال

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: به‌منظور مقابله با سوءتغذیه کودکان 7815 کودک هرمزگانی از خدمات طرح تغذیه کودکان زیر 5 سال بهره‌مند هستند. 

به گزارش ایسنا «احمد پایا» با بیان این‌که فقر غذایی در کودکان نیازمند می‌تواند در آینده مشکلات زیادی برای آن‌ها ایجاد کند، اظهار کرد: برنامه این نهاد برای امنیت غذایی با رویکرد کمک به رفع سوءتغذیه کودکان با همکاری مرکز بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی استان به‌صورت گسترده‌ای در حال اجراست تا بتوان به‌سلامت جسمی کودکان دچار سوءتغذیه کمک شود. 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان ادامه داد: جامعه هدف این طرح برای ارزیابی روند رشد کودکان تحت حمایت به‌صورت ماهانه مورد سنجش مرکز بهداشت قرار می‌گیرد تا پس از مدت مشخص و رفع سوءتغذیه از این طرح خارج و کودکان جدید جایگزین شوند. 

پایان تصریح کرد: در فروردین‌ امسال مبلغ 757 میلیون تومان برای سبد غذایی به‌حساب بن‌کارت سرپرست این کودکان واریز شده است که می‌توانند از فروشگاه‌های معتبر که توسط امداد معرفی ‌شده است اقلامی شامل شیر و لبنیات، محصولات پروتئین، نان و غلات، میوه و سبزیجات خریداری کنند. 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان با بیان این که «طرح هم‌سفره» برای تأمین نیازهای غذایی کودکان زیر 5 سال که مبتلا به سوءتغذیه هستند، اجرا می‌شود، گفت: خیران برای حمایت از کودکان در قالب طرح «هم‌سفره» می‌توانند به یاری نیازمندان بشتابند. 

پایان اضافه کرد: مردم هرمزگان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی hamsofreh.ir و پرداخت هزینه تمام یا بخشی از سبد غذایی این کودکان، کمیته امداد را در رفع سوءتغذیه کودکان نیازمند یاری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید