• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61107
+
-

اورژانس هوایی در ایرانشهر مستقر می‌شود

مدیر بازرگانی شرکت هلی‌کوپتری آوا سلامت گفت: ششمین پایگاه این شرکت به زودی در ایرانشهر راه‌اندازی می‌شود. 

«د.درانی»، مدیر بازرگانی شرکت هلی‌کوپتری آوا سلامت وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: با توجه به گستردگی حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر این شرکت ششمین پایگاه بالگردی خود را در این شهرستان راه‌اندازی می‌کند. 

افزود: با هدف توسعه ناوگان اورژانس هوایی و ارائه خدمات به مصدومین جاده‌ای، اورژانس هوایی این شرکت در ایرانشهر به عنوان مرکز بلوچستان مستقر می‌شود. 

وی افزود: برای نخستین بار در ایران ساختاری غیرنظامی و بهره‌‌مند از گواهینامه‌های فعالیت اورژانس هوایی زیر نظر سازمان هواپیمایی کشوری را شرکت هلی‌کوپتری آوا سلامت از دستاوردهای وزارت بهداشت و درمان برعهده دارد. 

مدیر بازرگانی شرکت هلی‌کوپتری آوا سلامت گفت: سطح فعالیت این شرکت براساس استانداردهای بین‌المللی با بهره‌گیری از هلی‌کوپتر مجهز به تجهیزات پیشرفته اورژانس انجام می‌شود و پرکاربردترین نوع وسیله پرنده در دنیاست. 

وی بیان کرد: هم‌اینک کارهای اولیه برای استقرار این شرکت در ایرانشهر انجام شده و به زودی فعالیت خود را با استقرار بالگرد اورژانس در این شهرستان آغاز خواهد کرد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز با اشاره به وسعت ۱۰۰ هزار کیلومتری حوزه زیرپوشش این دانشگاه گفت: پراکندگی جمعیت، بالا بودن آمار تصادفات و کوهستانی بودن منطقه می‌طلبد اورژانس هوایی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مستقر باشد. 

 «مهران امینی‌فرد» افزود: زیرساخت‌ها و تاسیسات برای استقرار هلی‌کوپتر فراهم شده که امیدواریم هرچه سریع‌تر با همکاری مسئولان مربوط این امر تحقق یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید