• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 61056
+
-

داستان جشن صدمین همشهری داستان

داستان جشن صدمین همشهری داستان

خرداد 89 بود که نفیسه مرشدزاده به همراه تیمش نخستین شماره مجزای همشهری داستان را برای مخاطبان و علاقه‌مندانش منتشر کرد و این یک آغاز شد و بعدها افرادی چون مینا فرشیدنیک ، مهدی قزلی و آرش صادق‌بیگی برای آن تلاش کردند. حالا مجله همشهری داستان به صدمین شماره خود رسیده است.
به گزارش همشهری داستان، جشن صدمین شماره این نشریه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد. در میان حاضران در این جشن چهره‌هایی چون احمد مسجدجامعی، ایرج طهماسب، احمد پوری، مسعود فروتن، مجید رضاییان، نادر مشایخی، رضا فیاضی و... حاضر بودند.

احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران به‌عنوان یکی از سخنرانان این مراسم، با اشاره به اینکه مجموعه همشهری به‌عنوان یک دستاورد مهم فرهنگی  - رسانه‌ای، در دهه‌های اخیر است و انصافاً در روند رسانه‌ها بسیار تأثیرگذار بوده، گفت: « در میان نشریاتی که همشهری عرضه کرد، همشهری داستان جزو بهترین آنها بود، که نشریه‌ای بسیار پر مخاطب است.» وی به ویژگی‌های همشهری داستان اشاره کرد:«گروه‌هایی که در همشهری داستان کار می‌کردند، توانا و ورزیده بودند و مخاطب خود را داشتند. علاوه بر آن نسل جدیدی از قصه‌نویس‌ها با همشهری داستان روی کار آمدند. همشهری داستان این فرصت را برای آنها فراهم می‌آورد، که این نکته مغتنمی است؛ یعنی می‌توانیم بگوییم همان کاری که روزنامه همشهری در عرصه مطبوعات و روزنامه‌های کثیرالانتشار در سطح نویسندگان سیاسی و اجتماعی انجام داد، همشهری داستان در سطح نویسندگان داستان و رمان انجام داد. خیلی از استعدادها از اینجا شناسایی شدند و درخشیدند.» این عضو شورای شهر تهران ضمن اشاره به توجه همشهری داستان به نویسندگان و علاقه‌مندان شهرستانی، این ویژگی را از نقاط قوت آن دانست. وی افزود: «نشریه همشهری داستان به‌رغم فراز و فرودهایی که داشته، حفظ شده و از کنار آن، کارهای دیگری عرضه ‌شده، درخشیده و همچنان رو به رشد است. یک ویژگی خاص همشهری داستان این است که آنچه را که امروز ما به‌عنوان «ناداستان» نام می‌بریم، قاعده‌مند کرد، آن را تبلور داد و بخشی از خود را به این کارها اختصاص داد. »

 مسجدجامعی ضمن اشاره به برگزاری جشنواره داستان تهران در مجموعه همشهری داستان، ابراز امیدواری کرد که این جشنواره‌ها به قوت خودش ادامه پیدا کند. در ادامه این مراسم پس از داستان‌خوانی مسعود فروتن و احمد پوری، احسان صفاپور دبیر جشن انتشار صدمین شماره مجله همشهری داستان، در گزارشی چگونگی برگزاری این جشن را توضیح داد.
 رونمایی از اپلیکیشن « همشهری داستان » یکی دیگر از برنامه‌های این جشن بود که طبق گفته مجری برنامه این اپلیکیشن حاوی هر 100 جلد منتشر شده مجله داستان همشهری است که داستان‌های آن به‌صورت صوتی هم ارائه شده و امکان انتخاب موضوعی یا براساس نام نویسنده اثر هم در آن تعبیه شده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید