• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60871
+
-

کام تشنه بهمئی

با وجود میزان بسیار زیاد بارش‌ها در پاییز و زمستان گذشته، این روزها در شهرستان بهمئی افت فشار آب و بی‌آبی مردم را کلافه کرده است

منابع
کام تشنه بهمئی

فصل تابستان کم‌کم از راه رسید و این یعنی آغاز روزهای بلند و بسیار گرم. شهرستان بهمئی به دلیل همجواری با شهرستان بهبهان، تابستان‌های بسیار گرمی دارد و افزایش دمای هوا پدیده غالب بهمئی در ایام تابستان است. 

به گزارش تسنیم، مهم‌ترین چیزی که در روزهای گرم تابستان می‌تواند عطش هر فردی را فروکش کند آب‌ شرب طبیعی است؛ آبی که با وجود بارش‌های فراوان در پاییز و زمستان، این روزها در شهرستان بهمئی فشار بسیار کمی دارد و بی‌آبی در این شهرستان مردم را کلافه کرده 
است.

«علمدار تقوی» از شهروندان بهمئی افزود: آب آشامیدنی شهرستان بهمئی از چاه‌های بسیار عمیق استخراج می‌شود و با توجه به طول بسیار زیاد شبکه آب‌رسانی، مشترکین ناچارند برای تأمین آب آشامیدنی خود از پمپ‌های برقی استفاده کنند که مصرف برق بالایی دارند.

وی با بیان این‌که از نیمه دوم اردیبهشت تا‌‌کنون سالخوردگان، زنان و کودکان ما با رنج بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند افزود: ما از حقوق اولیه خود بی‌بهره هستیم و انتظار داریم که مسئولان صدای ما را بشنوند و در تامین به‌موقع آب آشامیدنی دریغ نکنند.
شهروند دیگری گفت: این روزها اگر پای درددل‌های مردم بهمئی بنشینید، از واژه‌هایی که بر زبان می‌آورند می‌توانید درد و سختی را تا مغز استخوان آنها حس کنید. آنها نمی‌دانند از کدامین درد خود سخن بگویند.

«صدرالله سعیدی» عنوان کرد: کودکان ما این روزها و شب‌ها از فرط تشنگی و گرمی هوا با گریه سر بر بالین خود می‌گذارند و به خواب می‌روند. 
«پرویز رحمت‌بخرد» که دانش‌آموز مقطع راهنمایی است، هم در این باره گفت: در این چند روز، به دلیل نبود آب کافی و تشنگی حتی نتوانستم یک بار هم به پارک بروم و با همسن و سال‌هایم بازی کنم.

وی ادامه داد: برای این‌که آب آشامیدنی به همه اعضای خانواده برسد باید صرفه‌جویی کنیم و حتی اگر بسیار تشنه باشیم، به علت کمبود آب نمی‌توانیم بیشتر از یک لیوان بخوریم. این دانش‌آموز در ادامه از مسئولان و متولیان امر درخواست کرد که صدای دردهایشان را بشنوند و فکری به حال فکر برق و آب شهرشان کنند.
مدیر آب و فاضلاب شهری شهرستان بهمئی نیز در این باره گفت: کاهش ولتاژ برق در چند روز گذشته، گرمی هوا و مصرف بی‌رویه مشترکین و رعایت نکردن الگوی مصرف آب سبب کمبود آب در قسمتی از شهر شد.

با راه‌اندازی ایستگاه آب‌رسانی شهرستان بهمئی که از سد کوثر تامین می‌شود، مشکلات کم‌آبی این شهرستان برطرف خواهد شد، اما از سال 1389 تاکنون که این پروژه کلنگ‌زنی شده پیشرفت قابل‌توجهی نداشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید