• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60805
+
-

گاز به جنوب کرمان می‌رسد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: امسال بخش جنوبی استان کرمان جزو اولویت‌های گازرسانی در سراسر کشور است

انرژی
گاز به جنوب کرمان می‌رسد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امسال بخش جنوبی استان کرمان جزو اولویت‌های گازرسانی در سراسر کشور است، گفت: اجرای حدود یک‌هزار میلیارد تومان خطوط انتقال گاز در سال جاری در نظر گرفته شده است. 

به گزارش ایرنا «فریدون حسنوند» در نشست مسائل و مشکلات برق و انرژی استان کرمان با اشاره به این‌که یکی از وظایف کمیسیون انرژی پیگیری برخورد با قاچاق سوخت است، افزود: نباید به بهانه قاچاق سوخت کارخانه‌های کوچک را تعطیل کنیم. 

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری سال گذشته در دیدار با هیات دولت در ارتباط با مصرف بی‌رویه سوخت و قاچاق تذکر داده‌اند، گفت: از سنوات گذشته در حوزه کشاورزی، ماهیگیری، حمل‌و‌نقل و صنعت یک‌سری مجوزها صادر شده که در آن‌ها بازنگری نشده است و باید بازنگری انجام شود تا حق کسی تضییع نشود. 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شعار امسال اول برای ما مسئولان، نمایندگان و مدیران تعهد ایجاد کرد که باید زیرساخت‌ها، ابزار و امکانات را فراهم کنیم و پشتیبان تولیدکنندگان باشیم و بخش خصوصی قطعاً به تنهایی نمی‌تواند این بار سنگین را ببرد. 

حسنوند یادآور شد: جلسه‌ای با وزیر نفت برای حل مشکلات نفت و گاز استان کرمان برگزار می‌کنیم. 


اتمام گازرسانی به جنوب کرمان تا اواسط سال ۹۹ 

مدیر گازرسانی شرکت ملی نفت ایران هم در این نشست با بیان این‌که عملیات اجرایی ۱۸ شهر فاقد گاز در جنوب استان کرمان تا اواسط سال ۹۹ تمام می‌شود، گفت: به طور قطع در سال ۹۹ شاخص‌های گازرسانی در استان کرمان هم‌ردیف شاخص‌های کشوری قرار می‌گیرد. 

 «سعید مؤمنی» با بیان این‌که از ۷۱ شهر کرمان ۵۳ شهر دارای گاز هستند، گفت: ۱۸ شهر استان کرمان فاقد گاز هستند. این مهم به این دلیل است که ورودی گاز به شمال استان در دهه ۷۰ اتفاق افتاده و توسعه خیلی خوبی داشت، اما در جنوب خط انتقال در سال ۹۴ رسید و سبب شد جنوب استان از گازرسانی عقب باشد. 


گازرسانی پروژه‌های سرمایه‌گذاری کرمان 

استاندار کرمان هم در این نشست گفت: گازرسانی به برخی پروژه‌های در دست اجرا در این استان باید با سرعت بیشتر و ضربتی اجرا شود تا سرمایه‌گذار دلسرد نشود. 

«محمد فدایی» با اشاره به این‌که این استان رتبه سی‌ام را در زمینه گازرسانی به مناطق شهری و روستایی در کشور دارد، افزود: ۷۰ درصد جمعیت روستایی در کشور از گاز استفاده می‌کنند و این رقم در استان کرمان ۳۵ درصد است. 

وی گفت: کرمان به دلیل همجواری با استان سیستان و بلوچستان بر اساس آماری که وجود دارد درگیر قاچاق سوخت است اما این معضل در کرمان کنترل شده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید