• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 30 خرداد 1398
کد مطلب : 60739
+
-

دستور رئیس‌جمهور برای تسهیل حضور گردشگران خارجی در کشور

پاسپورت گردشگران خارجی مهر ورود به ایران نمی‌خورد

گردشگری
پاسپورت گردشگران خارجی مهر ورود به ایران نمی‌خورد

رئیس‌جمهوری در جلسه صبح دیروز هیأت دولت با درخواست سازمان میراث‌فرهنگی مبنی بر نخوردن مهر ورود به ایران در پاسپورت گردشگران خارجی موافقت کرد تا بدین‌ترتیب گردشگران خارجی بدون هراس از تحریم‌های آمریکا به ایران سفر کنند.
به گزارش همشهری، تصمیم رئیس‌جمهوری به اعلام استراتژی جدید گردشگری ایران با هدف جذب گردشگران بیشتر به کشور و پس از آن صورت گرفت که علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی همین هفته گزارشی از وضعیت گردشگری ایران را به هیأت دولت تقدیم کرد. عصر دیروز، سخنگوی دولت، پس از جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران از موافقت حسن روحانی با استراتژی جدید گردشگری با هدف مقابله با «تروریسم اقتصادی» آمریکا علیه ایران خبر داد. علی ربیعی به خبرنگاران گفت: این اتفاق می‌تواند گردشگر بیشتری به ایران جذب کند. به گفته ربیعی، گردشگران خارجی از این پس می‌توانند بدون واهمه و به راحتی به ایران سفر کنند. سخنگوی دولت همچنین اعلام کرد: با دستور رئیس‌جمهوری قرار شده است این تصمیم به‌زودی در همه فرودگاه‌های کشور اجرایی شود. آنطور که ربیعی به خبرنگاران گفته است، دستور حسن روحانی رئیس‌جمهوری، با هدف تسهیل ورود گردشگران به کشور صورت گرفته است.
استراتژی جدی ایران مبنی بر مهر نشدن پاسپورت گردشگران خارجی هنگام ورود به ایران و حتی ثبت نشدن ورود آنها به ایران در گذرنامه‌، پس از آن اتخاذ شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، منع سفر به 6 کشور ازجمله ایران را اعلام کرد و گفت که براساس این تصمیم افرادی که به کشورهای ممنوع شده سفر کنند برای ورود به آمریکا نیازمند دریافت مجدد ویزای ورود به آمریکا هستند. تداوم سیاست‌های سختگیرانه ترامپ علیه ایران، موجب شد که بازار گردشگری کشور نیز در خارج از ایران و در برخی کشورهای اروپایی و آمریکا مختل شود. چند‌ماه پیش نیز تورگردان‌های کشور اعلام کردند، آمریکا بازار گردشگری ایران را نیز هدف قرار داده است و بر این اساس برخی توراپراتورهای خارجی اقدام به کنسل کردن سفرهای رزرو شده به مقصد ایران کردند. همین موضوع موجب شد که سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور برای مقابله با سیاست‌های جدید آمریکا برای هدف قرار دادن بازار گردشگری ایران استراتژی حذف مهر ورود به ایران در پاسپورت گردشگران خارجی را در پیش بگیرند.
سخنگوی دولت تأکید کرد: با توجه به برنامه‌های «تروریستی اقتصادی» آمریکا، گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند، ممکن است به‌نحوی از سیاست‌های آمریکا نگرانی داشته باشند و مورد ظلم و تحریم آمریکا قرار بگیرند، بنابراین رئیس‌جمهوری دستور داد در همه فرودگاه‌های کشور گردشگران خارجی از این پس بدون نیاز به درج مهر فیزیکی و ثبت ورود به ایران در پاسپورتشان به کشور ورود کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید