• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60655
+
-

دیدار با نویسنده سوئدی و گرگ ماسه‌ای

دریچه
دیدار با نویسنده سوئدی و گرگ ماسه‌ای


در نخستین روز تیر، به مناسبت هفته فرهنگی سوئد «اُسا لیند» نویسنده سوئدی در نشستی با مخاطبان خود درباره آثارش به گفت‌وگو می‌نشیند. در این نشست «ورونیکا نوردلوند» رایزن فرهنگی سفارت سوئد در ایران، همراه «مهدی رجبی»(نویسنده) و فرزاد فربد (مترجم و مدیر انتشارات ریتون سوئد) حضور خواهند داشت.
به گزارش همشهری، این برنامه در 2 بخش گفت‌وگو در ساعت 18 و قصه‌خوانی برای کودکان 9تا 12 سال در ساعت30/19 برگزار می‌شود. در بخش نخست، اُسا لیند، همراه مهدی رجبی و فرزاد فربد درباره ادبیات سوئد، علاقه‌مندی کودکان و نوجوانان به ادبیات و عوامل موثر بر آن گفت‌وگو می‌کنند. در این بخش چالش‌های نویسندگی از دیدگاه این دو نویسنده مورد بررسی قرار می‌گیرد. در بخش دوم، قصه‌خوانی از مجموعه داستان «گرگ ماسه‌ای» برگزار می‌شود. این مجموعه که از زبان سوئدی، با حق کپی‌رایت به زودی روانه بازار می‌شود، سال 2003 موفق به دریافت مهم‌ترین جایزه ادبیات سوئد «نیلز هالگرشون» شده است. این مجموعه داستان، ماجرای دوستی گرگ خردمند ماسه‌ای است که به سوال‌های مطرح شده و روزمره کودک این داستان پاسخ ‌داده و با پرسش‌هایی او  را به  سوی مسائل مهم‌تری سوق ‌می‌دهد.
اُسا لیند علاوه بر جایزه نیلز هالگرشون، جایزه «کولاگولا» را که به نویسنده برتر اهدا می‌شود در سال 2014 و جایزه بوک ژوری سال 2015 را که توسط مخاطبان به صورت سالانه اهدا می‌شود دریافت کرده است. این نشست، شنبه اول تیر ساعت18 برای بزرگسالان و ساعت 30/19برای کودکان در شهرکتاب مرکزی، واقع در خیابان شریعتی نبش کوچه کلاته برگزار می‌شود. حضور برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید