• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60566
+
-

معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری اردبیل در اجلاس اکو

در این زمینه بسته‌های مختلفی در زمینه‌های گردشگری، آبدرمانی و گردشگری سلامت در استان آماده شده است

اجلاس اکو
معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری اردبیل در اجلاس اکو

استاندار اردبیل از ارائه بسته‌های معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در اردبیل طی روزهای برگزاری اجلاس اکو در این استان خبر داد. به گزارش خبرگزاری‌ها «اکبر بهنا‌م‌جو» دیروز در مراسم افتتاحیه اجلاس کشورهای عضو اکو با بیان این خبر گفت: باید از ظرفیت اجلاس اعضای اکو در استان استفاده کنیم و در این زمینه پکیج‌های مختلفی در زمینه‌های گردشگری، آبدرمانی و گردشگری سلامت در استان آماده شده و در این اجلاس به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.

بهنام‌جو با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری سلامت استقبال می‌شود، افزود: تامین زیرساخت‌ها، تسهیل در روند اداری و ارائه تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران با جدیت در استان دنبال می‌شود.
وی با اشاره به ظرفیت استان در زمینه گیاهان دارویی تصریح کرد: در همین خصوص عملیات اجرایی بزرگ‌ترین واحد تولید داروهای گیاهی در استان آغاز شده است.

به گفته او،‌ بعضی از سرمایه‌گذاران عضو در این اجلاس، آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت دهکده سلامت و آب‌درمانی اعلام کردند.استاندار اردبیل اظهار کرد: هم‌مرز بودن اردبیل با کشور آذربایجان و داشتن امکانات بیمارستانی و نیز آب‌های گرم معدنی با خواص ویژه درمانی از جمله قابلیت‌های گردشگری این استان هستند. 

بهنام‌جو ادامه داد: در حوزه آب‌درمانی در استان اردبیل اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است. از جمله این اقدامات ارسال پزشکان متخصص برای گذراندن دوره‌های آب‌درمانی به کشور ترکیه در شهریور ماه امسال است. وی گفت: این کار تاکنون در کشور انجام نشده بود. سعی داریم میزان حضور مسافران و گردشگران را از یک تا 2 روز به ۵ روز برسانیم.


افزایش ۱۰ برابری تعداد گردشگران سلامت

قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم اعلام کرد: طی ۱۰ سال اخیر تعداد گردشگران خارجی که برای معالجه و گذراندن دوره درمان به ایران سفر می‌کنند، ۱۰ برابر افزایش یافته است.
«ایرج حریرچی» افزود: سالانه ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی برای مسائل درمانی به ایران سفر می‌کنند و از این طریق یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار عاید کشور شده است.

وی اتباع کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، جمهوری آذربایجان و پاکستان را عمده گردشگران سلامت ورودی به ایران برشمرد. حریرچی گفت: هدف ما این است که ایران به مرکز گردشگری سلامت منطقه تبدیل شود و بتوانیم خدمات درمان و سلامت را به اتباع کشورهای همسایه و مسلمان ارائه کنیم.

وی جمعیت حاضر در کشورهای همسایه و عضو اکو را برای دریافت خدمات سلامت بیش از ۵۰۰ میلیون نفر اعلام کرد و ادامه داد: توسعه گردشگری سلامت موجب ارتباط مستمر، مستحکم و دوستانه با همسایگان ایران می‌شود. قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ایران در نظر دارد در افق چشم‌انداز ۲۰ ساله، بخش زیادی از گردشگران ۲۰ میلیون نفری هدف‌گذاری شده را به گردشگران سلامت اختصاص دهد و با ارائه خدمات درمانی و سلامتی، به توسعه مناسبات خود با همسایگانش بپردازد.


اردبیل مستعد سرمایه‌گذاری‌های خارجی

در ادامه این مراسم دبیرکل اکو گفت: اردبیل یکی از مناطقی است که ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های اقتصادی و گردشگری را دارد و می‌توان در آن سرمایه‌گذاری کرد. «آدام کولا» به حضور نمایندگان کشورهای آلمان، کانادا و گرجستان اشاره کرد و افزود: اکو صدای کشورهای عضو است که برای توسعه روابط اقتصادی فعالیت می‌کنند. 

در دومین اجلاس به دنبال بررسی موانع و چالش‌ها در حوزه گردشگری سلامت هستیم. کولا گفت: رشد صنعت گردشگری مطلوب نیست و همچنان برخی قوانین این صنعت را تهدید می‌کنند. ما نیازمند بازنگری در قوانین و بررسی چالش‌ها هستیم.

وی اظهار کرد: اکو در حوزه بهداشت و سلامت رشد مطلوبی نداشته است و برنامه‌های قابل توجهی در حوزه گردشگری سلامت آن مشاهده نمی‌شود.  کولا ادامه داد: لازم است مدل‌های کسب و کار و اپلیکیشن‌های جدید را در زمینه بهداشت و سلامت ارائه دهیم و این کنفرانس فرصت مناسب برای ارائه توانمندی کشورها در این زمینه است. 

دومین اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) دیروز در اردبیل آغاز شد. در این اجلاس 3 روزه که با هدف معرفی توانمندی‌های ایران و استان اردبیل در زمینه‌های اقتصادی و گردشگری با محوریت گردشگری سلامت و توریسم درمانی برگزار می‌شود، میهمانانی از 8 کشور حضور یافته‌اند. ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان کشورهای عضو اکو هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید