• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60448
+
-

کویرگرمسار مالچ‌پاشی می‌شود

رئیس‌ اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار گفت: عملیات مهار شن‌های روان به روش مالچ‌پاشی در ایستگاه کویر گرمسار به صورت آزمایشی انجام می‌شود.

«اسماعیل عرب معصومی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: برای مهار شن‌های روان به روش مالچ‌پاشی بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: شهرستان گرمسار با داشتن ۲۸۴ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی کویری یکی از مناطقی است که هر سال با وزش بادهای موسمی ۱۲۰ روزه دچار مشکلات فراوانی می‌شود و مالچ‌پاشی نقشی مؤثر در کاهش مشکلات دارد. وی افزود: از ۲۸۴ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی کویری شهرستان گرمسار، ۱۵ هزار هکتار مربوط به اراضی بحرانی درجه یک و بقیه مساحت مربوط به اراضی بحرانی درجه ۲ است. 

رئیس‌ اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار با بیان این‌که عملیات مهار شن‌های روان با هماهنگی دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری انجام می‌شود اضافه کرد: عملیات مهار شن‌های روان تا پایان خرداد سال آینده ادامه دارد. وی با اشاره به حرکت شن‌های روان در منطقه ایستگاه کویر و ایجاد ریزگرد و غبار در منطقه افزود: امسال گرمسار 3 روز هوای توفانی داشت که از این 3 روز، یک روز آن بحرانی بود و تنفس مردم را دچار مشکل کرد. عرب معصومی اضافه کرد: در هوای گرمسار بیش از ۴۵۰ میکروگرم بر متر مکعب گرد و غبار در روزهای طوفانی گزارش شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار گفت: بیشترین غلظت ذرات گرد و غبار در این شهرستان هزار و ۶۰۰ میکروگرم بر متر مکعب گزارش شد که ۱۰ برابر بیشتر از حد بحرانی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید