• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60430
+
-

جنگل‌کاری در رودبار جنوب

منابع طبیعی
جنگل‌کاری در رودبار جنوب

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح منابع طبیعی در این منطقه خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل عملیات اجرایی جنگل‌کاری ۲ هزار هکتاری رودبار جنوب و طرح آبخیزداری چاه‌شور منوجان است. 

 «‌محمدحسن کردستانی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: طرح جنگل‌کاری رودبار جنوب با اعتبار ۸۰ میلیارد از محل صندوق توسعه ملی آغاز شد و امیدواریم تا پایان سال جاری تکمیل شود. 

‌وی ادامه داد: این طرح طی ۲ مرحله شامل حفر چاله و کاشت نهال، برنامه‌‌ریزی شده که هم‌اکنون مرحله نخست این طرح، کلید خورده است. 

‌مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان تصریح کرد: طرح جنگل‌کاری ۲ هزار هکتاری بهادرآباد رودبار جنوب با هدف حفاظت خاک، جلوگیری از فرسایش زمین، ایجاد پناهگاه حیات وحش، ایجاد بادشکن، ایجاد تفرجگاه، توسعه گردشگری، تقویت تولید رویشگاه‌های کم‌بازده و ایجاد کمربند سبز اجرا می‌شود. 

‌وی به طرح آبخیزداری (سنگی‌ملاتی) چاه‌شور منوجان نیز اشاره کرد و گفت: اعتبار این طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال جاری تامین شده است. 

کردستانی افزود: این طرح در حجم عملیات 3هزار متر مکعب با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اجرا می‌شود. 

‌مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به فواید طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری اشاره کرد و افزود: کنترل فرسایش خاک، تقویت منابع آبی، حفاظت از تنوع زیستی، توسعه فضای سبز، جلوگیری از مهاجرت مردم به شهرها، رونق کسب و کار روستایی، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و کاهش آثار خشکسالی از جمله فواید اجرای این طرح‌هاست. 

این خبر را به اشتراک بگذارید