• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60407
+
-

سال تحصیلی جدید بدون کمبود معلم

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: مهر ماه امسال هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نمی‌ماند. به گزارش مهر «ماشاالله پروین» افزود: آموزش و پرورش استان کرمانشاه با داشتن ۳۴ هزار و ۴۹۶۷ دانش‌آموز و ۲۵ هزار و ۴۹۱ فرهنگی شاغل و برخورداری از ۱۵ هزار و ۷۶۶ کلاس درس و 4هزار و 323 مدرسه در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در اقصی نقاط استان در حال فعالیت است. 

وی ادامه داد: فعالیت‌های این اداره کل در راستای پوشش تحصیلی کامل دانش‌آموزان استان است، به نحوی که در بعضی از مناطق دور افتاده و صعب‌العبور حتی با وجود یک دانش‌آموز، یک معلم اختصاص یافته است.معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد: همزمان با سراسر کشور نمودار رشد جمعیت دانش‌آموزان استان روند صعودی دارد، درنتیجه نیاز به نیروی انسانی، کلاس درس و مدرسه نیز بیشتر می‌شود. این در حالی است که تعداد بیشتری از معلمان ما مانند دیگر استان‌های کشور به سمت و سوی بازنشستگی می‌روند و ممکن است در بعضی از مناطق محروم استان با کمبود معلم روبه‌رو شویم. 

وی تصریح کرد: با جذب نیرو‌های استخدامی ماده ۲۸ و به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان تربیت‌معلم، ورودی‌های سربازمعلم و نیرو‌های حق‌التدریس طوری برنامه‌‌ریزی شده است که برای شروع سال تحصیلی جدید در روز اول مهر ماه هیچ کلاسی بدون معلم در استان نداشته باشیم. پروین با بیان این‌که آموزش و پرورش استان درصدد ایجاد زمینه و بستر لازم برای تحصیل تمامی دانش‌آموزان است، خاطرنشان کرد: همه تدابیر لازم برای پوشش تحصیلی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در نظر گرفته
 شده است.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید