• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60292
+
-

بهره‌برداری از بزرگراه اردبیل- مشگین‌شهر  در تابستان

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۲۰ کیلومتر از پروژه بزرگراه اردبیل-مشگین‌شهر تابستان امسال در سفر رئیس جمهوری به استان بهره‌برداری می‌شود. به گزارش ایرنا، «محبوب حیدری» افزود: پروژه بزرگراه اردبیل به مشگین شهر به طول ۸۵ کیلومتر اجرا می‌شود. تاکنون ۴۵ کیلومتر از طول مسیر تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و بقیه آن در دست اجراست. وی گفت: ۲۰ کیلومتر از این پروژه در سفر رئیس جمهوری به استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل به اعتبارات این پروژه اشاره کرد و افزود: پروژه محور اردبیل-مشگین‌شهر در سال ۹۶ مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار داشت که در سال ۹۷ اعتبار این پروژه به ۱۴۰ میلیارد ریال و در سال جاری هم به ۲۴۰ میلیارد ریال رسید.

حیدری بیان کرد: فقر استان در شاخص‌های بزرگراهی، واقعیتی غیرقابل کتمان است. برای جبران بخشی از این کاستی‌ها ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه در دست احداث است. وی افزود: استان اردبیل در احداث بزرگراه از میانگین کشوری عقب بوده و تلاش مجموعه راه و شهرسازی استان بر این است تا با اقدام‌های ضربتی در کوتاه‌مدت و میان‌مدت به میانگین کشوری دست یابیم.

حیدری با اشاره به محدودیت‌ها در اجرای طرح‌های عمرانی گفت: ساخت دست‌کم سالانه ۳۰ کیلومتر بزرگراه در استان برنامه‌ریزی شده تا در پایان چهار سال دولت به میانگین کشوری برسد. وی اعلام کرد: احداث ۶۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل برای بلندمدت برنامه‌ریزی شده اما در میان‌مدت، هدف رسیدن به میانگین کشوری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید