• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60207
+
-

پل‌های عابر پیاده شیراز ساماندهی می‌شوند

رئیس کمیسیون عمران، حمل ‌و ‌نقل و ترافیک شورای شهر شیراز از بهسازی و ساماندهی پل‌های عابر پیاده در شیراز خبر داد. به گزارش مهر، «نواب قائدی» در بازدید از پل‌های عابر پیاده شهر گفت: نقاط ضعف و قوت همه‌ پل‌های عابر پیاده شهر باید شناسایی و بر اساس چک‌لیست‌های ارزیابی تهیه‌شده از سوی کمیسیون و استانداردهای مربوطه، پل‌های دارای مشکل ساماندهی و به امکانات لازم تجهیز شوند. وی افزود: در همین زمینه، آسانسور پل‌های عابر پیاده‌ بوستان آزادی، میدان دانشجو و بلوار شهید چمران به‌زودی تجهیز و راه‌اندازی می‌شود. 

عضو هیأت رئیسه شورای شهر شیراز از فراخوان ۱۰ دستگاه پل عابر پیاده جدید برای عقد قرارداد و فراهم شدن مقدمات ساخت و نصب خبر داد.وی ایمنی در تردد عابران پیاده و حفظ جان آنها در محورهای پرتردد شهر را از جمله اهداف ساخت این پل‌های عابر پیاده برشمرد و افزود: برای افزایش رفاه و رضایت شهروندان، این پل‌ها بر اساس موقعیت مکانی، نیازسنجی و شناسایی نقاط پرتردد اجرا می‌شوند. 

قائدی همچنین از تجهیز برخی پل‌های مکانیزه در شهر به دوربین‌های کنترلی خبر داد و افزود: به منظور رصد پل‌ها از سوی مرکز کنترل ترافیک شهرداری و نگهبانی مستقر در محل در این پل‌ها دوربین نصب می‌شود.سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به طرح مسقف‌ کردن پل‌های عابر پیاده در نقاطی از شهر افزود: تاکنون پل‌های عابر پیاده مقابل شهرک آرین، پارک علوی و دانشجو مسقف و به سیستم روشنایی مجهز شده‌اند. قائدی خاطرنشان کرد: ساخت، تعمیر و نگهداری پل‌های عابر پیاده هزینه‌های زیادی برای شهرداری به همراه دارد، اما برای حفظ سلامتی و ارتقای رضایت مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید