• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60143
+
-

هوای اهواز همچنان دودی است

بیش از 10 روز از وقوع آتش‌سوزی در سایت دفن زباله «صفیره» اهواز می‌گذرد و هنوز آتش مهار نشده است

رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست اهواز از ادامه آتش‌سوزی در سایت دفن زباله صفیره و انتشار دود ناشی از آن در شهر اهواز خبر داد و گفت: البته همه آنچه در هوای اهواز مشاهده می‌شود، دود نیست و برخی مواقع مه صبحگاهی است. «علی بنی‌عگبه» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دودی که طی 10 روز اخیر در هوای اهواز مشاهده می‌شود، از 2 منشأ است: یکی آتش گرفتن زباله‌ در محل دفن پسماند اهواز (سایت صفیره) واقع در جاده اهواز - ماهشهر و مقداری هم سوخت فلرهای نفتی.

وی افزود: با توجه به این‌که در اوایل صبح جهت وزش باد شرق به غرب است، دود از سایت صفیره که در شرق اهواز قرار دارد، به سمت این شهر حرکت می‌کند و آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنی‌عگبه گفت: دود تا زمانی که وزش باد به سمت شهر است، در شهر می‌ماند اما زمانی که جهت باد غرب به شرق شود، به سمت خارج از شهر هدایت می‌شود.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده، آتش‌سوزی سایت صفیره هنوز مهار نشده است و امیدواریم به زودی مهار شود. رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست اهواز به خطرات ناشی از انتشار دود در شهر اشاره و بیان کرد: انتشار دود در شهر به عنوان یک آلاینده می‌تواند سلامت مردم را به خطر بیندازد.

این خبر را به اشتراک بگذارید