• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60119
+
-

کارگاه‌های راکد در کرمان فعال می‌شوند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: فعال کردن کارگاه‌های راکد و نیمه‌راکد یکی از برنامه‌های دولت در این استان است. 

به گزارش ایرنا «محمدعلی دهقان» در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق کرمان افزود: کرمان با توجه به ظرفیت‌ها و منابع موجود باید به استان صنعتی و معدنی کشور تبدیل شود. 

وی افزود: فعالیت‌های شرکت مس و سایر شرکت‌های صنعتی و معدنی کرمان موجب تبدیل کرمان به استانی صنعتی و معدنی در کشور شده است. 

وی به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی برای جلوگیری از خام‌فروشی و تکمیل صنایع غیرنفتی اشاره کرد و گفت: توسعه و تکمیل صنایع جنبی و توسعه صنایع غیروابسته به نفت می‌تواند زمینه جلوگیری از خام‌فروشی و عدم وابستگی کشور به درآمدهای نفتی را فراهم کند.  دهقان گفت: توسعه و تکمیل صنایع جنبی معدنی و همچنین کمک به فعالیت کارگاه‌های نیمه‌راکد و راکد در استان، ضمن حل مشکل اشتغال می‌تواند به توسعه اقتصادی استان کمک کند.  

در این نمایشگاه  علاوه بر شرکت‌های صنعتی و معدنی داخلی، نمایندگان کشورهای ایتالیا، آلمان، کره‌جنوبی، ترکیه، چین، سوئد، روسیه، ژاپن، هلند، هند، جمهوری چک و انگلستان حضور دارند و در کنار شرکت‌های داخلی نوین‌ترین تولیدات و خدمات خود را عرضه می‌کنند. 

 هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی عصر یکشنبه با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و جمع زیادی از مدیران و اهالی صنعت افتتاح شد.  

این نمایشگاه تا ۲۹ خردادماه هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمان آماده بازدید علاقه‌مندان است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید