• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 14 بهمن 1396
کد مطلب : 5972
+
-

آدم‌ربایی برای سرقت طلاهای بچگانه

 

زن جوان و شوهرش که با ربودن دختربچه‌ها طلاهای آنها را سرقت کرده و طعمه‌هایشان را در محلی خلوت رها می‌کردند، دستگیر شدند.

به گزارش همشهری، خرداد‌ماه امسال مردی به اداره پلیس رفت و خبر از ناپدید دختر خردسالش داد. وی گفت: ساعتی قبل مادرم به همراه همسر و دختر کوچکم به مسجد محله‌مان در یافت‌آباد رفتند و قرار شد بعد از یکی دو ساعت به‌دنبالشان بروم. وی ادامه داد: پس از ٢ ساعت سوار ماشین شدم و به سمت مسجد رفتم. وقتی به جلوی در رسیدم زنی جوان را دیدم. او چادر به سر داشت و رفتارش مرموز بود. او را زیرنظر گرفتم و متوجه شدم دختری را زیر چادرش پنهان کرده است. موهای دختربچه پیدا بود و گل‌سرهایش شبیه گل‌سرهای دختر من بود. نگران شدم و با مادرم تماس گرفتم و وقتی شنیدم که دخترم هنگام بازی در حیاط مسجد ناپدید شده، به‌دنبال آن زن مرموز رفتم. شاکی ادامه داد: همان لحظه دیدم که آن زن به همراه دختر خردسال که چهره‌اش پیدا نبود سوار پرایدی شد و ماشین حرکت کرد. به تعقیب پراید پرداختم و تلاش می‌کردم خودم را به آن ماشین رسانده و سد راهش شوم اما در بین راه ماشین را گم کردم. از طرفی پلاک خودرو گل آلود بود و تنها توانستم بخشی از شماره‌های آن را یادداشت کنم.

با این شکایت، مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران جست‌و‌جو برای پیدا کردن دختر خردسال را شروع کردند. ساعاتی بعد خبر رسید که دختربچه‌ای پنج‌ساله در پارکی حوالی جنوب غرب پایتخت رها شده است. بررسی‌ها نشان می‌داد النگوهای دختربچه سرقت شده و دزدان پس از سرقت طلاها، او را در پارک رها کرده و متواری شده‌اند. دختر خردسال در تحقیقات گفت: داخل حیاط مسجد سرگرم بازی بودم که زنی مرا صدا زد. او گفت مادرم با من کار دارد و می‌خواهد مرا پیش او ببرد. بعد هم مرا زیر چادرش پنهان و سوار ماشین کرد و همان لحظه با زور طلاهایم را دزدید. وقتی به نزدیکی پارک رسیدم، درحالی‌که گریه می‌کردم مرا از ماشین پیاده کرد و رفت. به جز من دختربچه دیگری هم داخل ماشین بود که آن زن طلاهای او را هم دزدید.  مأموران با بررسی تصاویر دوربین مداربسته اطراف مسجد، تصاویر زن کودک‌ربا را به‌دست آوردند. جست‌وجوهای پلیس ادامه داشت تا اینکه پس از گذشت ٨‌ماه خودروی پراید دزدان که متعلق به زنی میانسال بود، شناسایی شد. این زن مدعی شد خودرو در اختیار دامادش است و با آن مسافرکشی می‌کند. به این ترتیب داماد وی دستگیر شد اما ادعا کرد که بی‌گناه است. با این حال دختر خردسال او را شناسایی کرد و  از سوی دیگر مشخص شد که تصاویر ثبت شده از زن سارق که روز حادثه چادر به سر داشته، شباهت زیادی با همسر راننده پراید دارد و شواهد نشان داد که این زن و شوهر با همدستی یکدیگر دست به کودک‌ربایی و سرقت طلا می‌زنند. به همین دلیل با دستور بازپرس جنایی همسر وی نیز بازداشت شد و تحقیقات از آنها درخصوص شناسایی شاکیان ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید