• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59496
+
-

آب در شمیل جیره‌بندی شد

ساکنان دهستان شمیل، که از توابع بندرعباس و تأمین‌کننده آب مرکز استان است، دسترسی به آب مناسب  و بهداشتی ندارند

آبفا
آب در شمیل جیره‌بندی شد

شمیل دهستانی واقع در بخش تخت شهرستان بندرعباس است که آب شهر بندرعباس را تأمین می‌کند. به گزارش فارس، شمیل از یک ماه پیش گرفتار مشکل بی‌آبی شده و به نظر می‌رسد پیگیری اهالی بی‌نتیجه مانده است.  

«علی مصدقی‌پور»، از اهالی دهستان شمیل در این باره گفت: مرکز دهستان شمیل بندرعباس تامین‌کننده آب شرب شهرهای بندرعباس، بندرخمیر و روستاهای زیادی در منطقه است که با بیش از ۳۰ حلقه چاه در پایین‌دست سد شمیل و نیان خود با کمبود شدید و قطعی‌های مکرر و طولانی‌‌مدت آب دست و پنجه نرم می‌کند. 

مصدقی‌پور ادامه داد: با وجود 2 سد بزرگ و چاه‌هایی زیادی که کار انتقال آب به مرکز استان و دیگرمناطق انجام می‌دهند این کمبود شدید آب و قطعی‌های مکرر آن، به هیچ عنوان توجیه‌پذیر نیست. 


چاه‌های سنتی

مصدقی‌پور تاکید کرد: آب شمیل از چاه سنتی قدیمی که توسط مردم حفر شده و تا ۵ سال پیش اداره آن خودگردان بود، تامین می‌شد. طی چند سال گذشته که اداره آب شمیل به آب و فاضلاب روستایی واگذار شده، نه‌تنها مشکلی حل نشده بلکه مشکلات بیشتر هم شده است. 

وی بیان کرد: شدت فرسودگی شبکه و ترکیدگی و رسوب‌زدگی لوله‌ها و گنجایش پایین مخزن آب و افزایش خانوارها مزید بر علت شده و دسترسی مردم را از آب مناسب و بهداشتی غیرممکن کرده تا جایی که مردم در مواردی مجبورند برای اقامه نماز تیمم کنند. 

عضو شورای اسلامی دهستان شمیل نیز گفت: از اواسط ماه مبارک رمضان قطعی آب بیشتر شد تا جایی‌که هم‌اکنون بسیاری از خانوارها آب ندارند و با سطل آب به خانه‌هایشان می‌برند. 
 «حسین تنیده» بیان کرد: آب را در شمیل جیره‌بندی کرده‌ایم تا همه بتوانند از آن استفاده کنند. ما مکرر با آب و فاضلاب روستایی این مشکل را مطرح کرده‌ایم اما کسی به حرفمان گوش نمی‌دهد و می‌گویند آب هست. پس از پیگیری‌های اهالی شمیل، «عزیزاله کناری»، فرماندار بندرعباس، طی نامه‌ای به مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان خواستار رسیدگی به مشکل آب دهستان شمیل شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید