• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59487
+
-

روزهای داغ گالری‌های تهران

نگاهی به نمایشگاه‌هایی که هفته جاری در گالری‌های تهران برگزار می‌شود

روزهای داغ گالری‌های تهران

مهرداد طبرسی/روزنامه نگار

تعطیلی‌های شب‌های قدر و عید فطر سبب شد که در دو سه هفته گذشته بسیاری از گالری‌ها نمایشگاه تازه‌ای برگزار نکنند اما هفته جاری، هفته شلوغ گالری‌های تهران است و گالری‌ها پس از یکی‌دو هفته دوباره رونق گرفته‌اند. بیش از 50گالری نمایشگاه‌های تازه خود را عصر دیروز آغاز کرده‌اند.
«شهر، کم‌توانان و حق شهروندی» نمایشگاه گروهی عکاسان است که چنان‌که از عنوانش پیداست، کم‌توانان را موضوع خود قرار داده است. نمایشگاه «شهر، کم‌توانان و حق شهروندی» در گالری ‌ماه‌‌مهر برگزار می‌شود.
«جاری در زمان» عنوان کتاب گفت‌و‌گوی بهرنگ صمدزادگان با فرح اصولی، نقاش صاحب‌سبک معاصر است. همزمان با رونمایی از کتاب، ‌نمایشگاهی از آثار فرح اصولی نیز در گالری 009821 برگزار می‌شود. «حیرت در آن» عنوان نمایشگاه نقاشی‌های مسعود سعدالدین، نقاش پیشکسوت معاصر است که از دیروز در گالری دیلمان آغاز شده و به‌مدت یک ‌ماه ادامه خواهد داشت.
در میان انبوه نمایشگاه‌های این هفته، پوستر متفاوت نمایشگاه «آجر، سیمان و چند مصالح دیگر» خودنمایی می‌کند. نمایشگاه انفرادی نقاشی و چیدمان مهدی مشایخی که پوسترش شبیه کارگاه‌های ساختمانی است، در گالری ثالث دایر است. هرچند کلمه «چند» در عنوان نمایشگاه اضافه است.

سیل بر دیوار گالری‌ها
سیل‌های نوروزی در این هفته موضوع چند نمایشگاه است. «سیل خوزستان از هشت نگاه» نمایشگاه آثار 8 عکاس درباره سیل خوزستان است که به انتخاب امیر عبیداوی فراهم آمده است.
نمایشگاه دیگری با عنوان «خانه خوبان» در پردیس گالری ملت برگزار می‌شود که در واقع نمایشگاهی برای فروش آثار هنرمندان ایران به نفع سیل‌زدگان است. در این نمایشگاه آثاری از محمد احصایی، کورش شیشه‌گران، منوچهر معتبر، نصرت‌الله مسلمیان، پریوش گنجی و... به نفع سیل‌زدگان به فروش می‌رسد.

هویت چهل‌تکه
گالری آریانا میزبان نقاشی‌های ناصر عزیزی است. نمایشگاه نقاشی‌های سعیده عالی‌خانی در نگارخانه نگر برگزار می‌شود. «جان سنگ» عنوان نمایشگاه نقاشی‌های ژیلا کامیاب در گالری ساربان است. نقاشی‌های شقایق شجاعیان با عنوان «نقاب‌ها» در گالری اعتماد برگزار می‌شود. «هویت چهل‌تکه» عنوان نمایشگاه آثار الهام عظیمی در گالری مژده است. گالری شیث نیز میزبان نمایشگاه نقاشی‌های عاطفه گنجی با عنوان «چشم‌انداز» است.
«مطالعه‌ای در فرم سیاه» نمایشگاه طراحی‌های مرضیه آشیان در نگارخانه افرند است. «ورطه» نمایشگاه عکس‌بافته‌های نوید عطروش در گالری ویستا‌ست. «اما آنجا نبودی» نمایشگاه عکس‌های روزبه روزبهانی در گالری آتبین است.
«ای بسا آرزو که خاک شده» نمایشگاه عکس و چیدمان فرشته شادی است که در گالری سیحون کار خود را آغاز کرده است. «خرده‌روایت‌ها» عنوان نمایشگاه نقاشی‌های منیژه حجازی است که در گالری پروژه‌های آران در خیابان لولاگر دایر است. «خانه دوست» عنوان نمایشگاه گروهی 6 نقاش است که در گالری هفت‌ثمر برگزار می‌شود.

چوب حراج بر آثار هنرمندان
گالری آرتیبیشن سومین دوره فروش آثار خود را آغاز کرده است. آثار بسیاری از هنرمندان معاصر ازجمله محمد احصایی، فریدون آو، محمدعلی ترقی‌جاه، بهرام دبیری، پرویز کلانتری، حسینعلی ذابحی، منوچهر نیازی، علی گلستانه و... تا دوم تیرماه در گالری آرتیبیشن به فروش خواهد رسید.

از کرانه‌های ارس
نمایشگاه متفاوت دیگری که از دیروز کار خود را آغاز کرده، نمایشگاه «از کرانه‌های ارس» است. «از کرانه‌های ارس» نمایشگاه عکس‌های حبیب فرشباف از روستاهای آذربایجان در سال‌های دهه40 است که به انتخاب روشن نوروزی به نمایش درآمده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید