• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59476
+
-

وعده کاهش قیمت مصالح ساختمانی

قیمت مسکن در یک سال گذشته 2برابر شده و دسترسی به مسکن و خانه‌دار شدن شهروندان به یک سراب تبدیل شده است. اما حالا مدیرعامل بانک مسکن و رئیس اتحادیه مشاوران املاک وعده بازگشت ثبات به بازار مسکن در یک سال گذشته و حتی کاهش قیمت املاک را مطرح می‌کنند.
ابوالقاسم رحیمی‌انارکی، مدیرعامل بانک مسکن در توضیح مدعای خود، از عملیاتی شدن بازار تعهدی مصالح ساختمانی تا پایان تابستان امسال خبر داد و گفت: با ایجاد این بازار قیمت‌ها ۲۰ تا ۳۰درصد کاهش خواهد یافت. ابوالقاسم رحیمی‌انارکی اعلام کرد: یک زنجیره تامین مالی مسکن داریم که در ارتباط با بازار تعهدی مصالح ساختمانی است که باعث کاهش قیمت تمام‌شده مصالح ساختمانی خواهد شد. او تأکید کرد:‌پیش‌بینی می‌کنیم این اقدام 20 تا 30درصد کاهش قیمت در تامین مصالح ساختمانی را برای سازندگان به همراه داشته باشد. برنامه ما این است که تا پایان تابستان هم سامانه و هم چرخه زنجیره تامین مالی مصالح ساختمانی را عملیاتی کنیم.
مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک هم با بیان اینکه قیمت مسکن در یک سال آینده به ثبات خواهد رسید، در مورد دخالت بنگاه‌های مسکن برای بالا بردن قیمت مسکن گفت: قیمت ملک هر چقدر پایین‌تر باشد، بنگاه‌های املاک، کمیسیون خود را راحت‌تر دریافت می‌کنند. وی در مورد دخالت و تعیین سقف قیمت برای اجاره بها نیز گفت: تعیین سقف برای اجاره بها به‌هیچ‌وجه موفق نخواهد بود، اما دولت می‌تواند در صنعت اجاره‌داری ورود و قیمت‌ها را کنترل و ساماندهی کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید