• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59415
+
-

لزگی در ارومیه

تیم والیبال ایران در اولین بازی از هفته سوم تیم ملی کانادا را از پیش‌رو برداشت

ورزش
لزگی در ارومیه


در هفته سوم لیگ جهانی والیبال  میزبانی به ایران و البته ارومیه رسیده بود و در اولین رقابت ملی‌پوشان ایران در مقابل تیم کانادا قرار گرفتند. تصور می‌شد جمعیت زیادی که برای گرفتن بلیت ثبت‌نام کرده بودند ولی نتوانسته بودند بلیت بخرند، روز بازی به استادیوم هجوم بیاورند اما نظم دم در مثال زدنی بود. ایرانی‌ها را در هیچ صفی اینقدر منظم ندیده بودیم که موقع ورود به ورزشگاه دیدیم؛ همه در یک خط. نیروی انتظامی هم نظم خوبی برقرار کرده بود و هم برخلاف همیشه برخورد تندی نه با تماشاگران داشت نه با خبرنگاران و عکاسان.
با این حال بی‌نظمی‌هایی از جانب خود فدراسیون دیده می شد نمونه‌اش بعد از بازی لهستان و روسیه بود. رابطین تیم‌ها فراموش کرده بودند به مربی روسیه بگویند کجا و کی به نشست خبری برود و او هم شاکی بود. هیجان  در ارومیه به اوج رسیده است و باید گفت فقط والیبال نیست که ارومی‌ها را به وجد آورده آنها هم والیبالی‌ها را مثل همیشه شگفت‌زده کرده‌اند. با هر ترانه آذری که پخش می‌شود به خصوص اگر مسئول پخش موسیقی سالن «چینی چایدان» را پلی کند، به خصوص وقتی «ناقاره»زن تنهایی هنرش را به رخ می‌کشد، تماشاگران از خود بیخود می‌شوند و دست و پاهایشان حرکات موزون لزگی را به نمایش می‌گذارند. تماشاگران بخشی از سالن نیستند آنها جزئی از بازی‌اند، انگار وسط زمین در کنار بازیکنانند.
ایران روز گذشته با کانادا بازی داشت و در نهایت در اولین دیدار خود موفق شد در 3 ست پیاپی با نتایج ۲۵-۱۵،۲۶-۲۴ و ۲۵-۱۶ این تیم را از پیش‌رو بردارد تا امروز در دیداری سخت و نفس‌گیر به مصاف لهستان مدعی برود.

این خبر را به اشتراک بگذارید