• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59317
+
-

ساخت مجتمع گردشگری «درک» در کنارک

مجموعه گردشگری روستای «درک» در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر‌ مربع با زیربنای ۱۰ هزار متر‌ مربع در مدت ۲ سال اجرا می‌شود

گردشگری
ساخت مجتمع گردشگری «درک» در کنارک


کلنگ مجتمع گردشگری «درک» کنارک با حضور «علی‌اصغر مونسان»  معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان محلی و گروه‌های مختلف مردم به زمین زده شد. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار و کنارک در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: مجموعه گردشگری روستای «درک» در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر‌ مربع با زیربنای ۱۰ هزار متر‌ مربع در مدت ۲ سال اجرا می‌شود. 

 «عبدالحمید بلوچزاده» افزود: این طرح شامل مجموعه اقامتی، تفریحی، ورزشی، پذیرایی، واحدهای مسکونی بوم‌گردی، تفریحات دریایی و سرگرمی است. 

وی گفت: برای این پروژه گردشگری ۵۴ میلیارد ریال از طرف بخش خصوصی هزینه می‌شود و فاز نخست آن تا قبل از پایان سال جاری تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد. 


زیرساخت‌های گردشگری چابهار باید مورد توجه ویژه قرار گیرد

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سفر به چابهار تاکید کرد: زیرساخت‌های گردشگری چابهار باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا توسعه، اشتغال و رونق اقتصادی این خطه از ایران اسلامی محقق شود. 
 «علی‌اصغر مونسان» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق گردشگری این شهرستان افزود: چابهار به لحاظ موقعیت استراتژیک یکی از بهترین مناطق تفریحی و گردشگری ایران است، اما در زمینه آماده‌سازی زیرساخت‌های آن غفلت شده که باید از این پس مورد توجه ویژه قرار گیرد. 

وی گفت: کوه‌های مینیاتوری، نوار ساحلی، بنادر صیادی، آثار تاریخی و تفریحی، ساحل پاک و زیبا، مناظر بکر و طبیعی چابهار و کنارک برای هر گردشگر داخلی و خارجی جذاب و دیدنی هستند و باید با همکاری و حضور فعال بخش خصوصی و حمایت دولت زیرساخت‌ها آماده شود. 

معاون رئیس‌جمهوری گفت: بخش خصوصی در بیشتر مناطق کشور وارد عرصه شده و حوزه گردشگری این استان نیز نیاز به حضور فعالانه بخش خصوصی دارد. نباید گردشگر با مشکلات و کمبود جا و مکان برای اسکان، امکانات تفریحی و گردشگری، حمل‌و‌نقل و پذیرایی روبه‌رو شود یا این‌که به دلیل کمبود امکانات هزینه‌های بیشتری بپردازد. 

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های پرورش شترمرغ و تمساح علاوه بر سودآوری کلان برای سرمایه‌گذار موجب رونق گردشگری می‌شود و مسافران در فصول مختلف علاوه بر بازدید از سایر نقاط دیدنی می‌توانند شترمرغ و تمساح را نیز ببینند. 


ایجاد خانه‌های بوم‌گردی

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از منطقه آزاد چابهار در آماده‌سازی زیرساخت‌های گردشگری و ساخت هتل‌ها، حمایت از ایجاد بوم‌گردی‌های سنتی بلوچ و توجه به بخش رفاهی گردشگران قدردانی کرد و افزود: مجموعه تفریحی و گردشگری رویال صدف، هتل سدس، پلاژ ساحلی تیس و سایر طرح‌های در دست اجرا می‌تواند تحولات عظیمی در جذب توریست ایجاد کند. 

وی سوزن‌دوزی و صنایع دستی بلوچستان را در کشور منحصر به فرد دانست و گفت: این هنر باید به دنیا و مردم ایران اسلامی بیشتر معرفی شود تا برای مردم این منطقه درآمد و اشتغال بیشتری داشته باشد. 

معاون رئیس‌جمهوری گفت: ترمینال مسافری دریایی با همت سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد شده و بر اساس اعلام مسئولان سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز آماده است. ما برای رونق آن و فعالیت در مسیرهای مختلف چابهار - عمان و سایر نقاط همجوار همکاری و مساعدت لازم را انجام خواهیم داد. 

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های مناسبی در زمینه گردشگری در چابهار و نقاط مختلف سیستان و بلوچستان وجود دارد که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز تمام توان خود را برای تحول در حوزه گردشگری چابهار به کار خواهد گرفت تا این منطقه به یک قطب گردشگری تبدیل شود. 

همچنین بازدید از شهرک پتروشیمی، فولاد، طرح‌های پرورش شترمرغ، تمساح، بنادر شهید کلانتری، ترمینال مسافری دریایی و پروژه‌های گردشگری و آثار تاریخی از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون رئیس‌جمهوری به چابهار بود. 


سرمایه‌گذاری برای ساخت هتل در منطقه آزاد چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی ساخت هتل در این منطقه را در دستور کار دارد که می‌توان گفت بخشی از مشکلات اقامتی مرتفع می‌شود. 

 «عبدالرحیم کردی» در بازدید معاون رئیس‌جمهوری و رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از چابهار گفت: منطقه آزاد در بحث گردشگری اقدامات خوبی را در سال‌های اخیر آغاز کرده که از جمله آن می‌توان به صدور مجوز برای ۹ هتل و مجموعه اقامتی و بوم‌گردی اشاره کرد. 

وی افزود: استقبال بخش خصوصی در آماده‌سازی زیرساخت‌های گردشگری بی‌نظیر است. 

رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: هتل 5 ستاره سدس با زیربنای ۱۰۲ هزار متر‌ مربع در ۲ بلوک در مدت ۶۰ ماه با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در این منطقه در حال اجراست و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است. 

وی ادامه داد: مجموعه اقامتی و پذیرایی بوم‌گردی «دُربلوچ آبکان» نیز در منطقه آزاد چابهار با حضور بخش خصوصی آغاز شده و این مجموعه در باغ آبکان دارای سوئیت‌های اقامتی ۲ نفره، 4 نفره و VIP، رستوران سنتی، فروشگاه‌های صنایع دستی، سالن بیلیارد، کافی‌شاپ، آلاچیق‌ها، تفرجگاه و محل بازی بچه‌هاست. 

این خبر را به اشتراک بگذارید