• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59249
+
-

3 دلیل کم آبی در «بختیار»

میز خبر
3 دلیل کم آبی در «بختیار»

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی البرز گفت: اهالی روستاهای استان با تماس با سامانه 122 می‌توانند مشاهدات خود در خصوص انشعابات غیرمجاز را گزارش دهند تا اقدامات لازم برای برخورد با متخلفان صورت بگیرد. «عبدالحسین حسن‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مشکل کم‌آبی روستای بختیار بخش تنکمان اظهار کرد: مشکل کم‌آبی و بعضاً قطعی آب ساکنان برخی روستاهای استان مثل روستای بختیار بخش تنکمان 3 علت عمده دارد که از مهم‌ترین آنها باید به ازدیاد انشعابات غیرمجاز آب در طول سال‌های اخیر اشاره کرد.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر تعداد خانه‌ها و ویلاهای این روستا به میزان قابل توجهی افزایش داشته که برخی از آنها به صورت غیرمجاز اقدام به دریافت انشعاب آب کرده‌اند که همین امر دسترسی ساکنان به آب شرب را مشکل کرده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی البرز توضیح داد: علاوه بر این، تعداد چاه‌های غیرمجاز در این روستا نیز بالاست و همین باعث شده سطح آب‌های زیرزمینی به‌شدت پایین بیاید و همین امر مشکل کمبود آب در این روستا را جدی‌تر کرده است.

وی ابراز کرد: در کنار این موارد، در موعد برداشت صیفی‌جات قرار داریم و این روستا هم مثل سایر روستاها دارای اراضی وسیع صیفی‌جات است که آب‌دهی به آنها نیز خود به خود باعث بروز مشکلات کم‌آبی می‌شود. این مسئول عنوان کرد: برای حل مشکل ساکنان این روستا سال گذشته اقدام به حفر چاهی کرده‌ایم که با اختصاص اعتبار لازم ساخت آن آغاز می‌شود و به‌زودی در مدار استفاده قرار می‌گیرد.

وی توضیح داد: طی یک هفته گذشته اقدام به ارسال تانکرهای آب به این روستا کرده‌ایم و در تلاشیم تا آخر ماه با برداشت از چاه جدید روستا بخش مهمی از مشکل آب ساکنان را حل  کنیم. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی البرز با اشاره به اقدام جدی برای قطع انشعابات غیرمجاز روستا اضافه کرد: علیرغم رشد قارچ‌گونه خانه و ویلا در این روستا تاکنون یک گزارش در خصوص اقدام به دریافت انشعاب غیرمجاز از اهالی روستای بختیار نداشته‌ایم.

هر چند ناظران شرکت در طول سال در روستاهای استان حضور می‌یابند و نسبت به جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز اقدام می‌کنند ولی بدون مشارکت اهالی این تلاش‌ها بی‌نتیجه است.ئ حسن‌زاده بیان کرد: ساکنان و بومیان روستاهای استان باید برای حق و حقوق خود احترام قائل باشند و اجازه ندهند برخی با سوء‌استفاده از شرایطی که دارند به‌راحتی اقدام به ویلاسازی و دریافت انشعاب غیرمجاز آب  کنند.

وی به مشکل آب‌فروشی در برخی روستاهای استان نیز اشاره کرد و افزود: متولی برخورد با این تخلف شرکت آب منطقه‌ای استان است و ما در این حوزه مسئولیت قانونی برای برخورد با متخلفان نداریم. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی البرز در پاسخ به این‌که روستاهای نظرآباد از آب سد طالقان سهمی دارند یا نه، گفت: از آب سد طالقان صرفاً 5 میلیون متر مکعب حقابه به شهر جدید هشتگرد اختصاص داده شده و سایر مناطق سهمی از آب این سد ندارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :