• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 23 خرداد 1398
کد مطلب : 59141
+
-

قاچاقچی عتیقه که علاوه بر قتل 2همدستش، 2مأمور پلیس را هم به شهادت رسانده بود به دار آویخته شد

گنج نفرین‌شده

گنج نفرین‌شده

پس از 5سال کش و قوس قضایی، قاچاقچی عتیقه که در جریان معامله اشیای تاریخی، 2همدستش را به قتل رسانده و پس از آن نیز 2مأمور پلیس را به شهادت رسانده بود، به دار مجازات آویخته شد.
به گزارش همشهری، این جنایت هولناک دوم اردیبهشت‌ماه سال93 رقم خورد. ساعت از یک بامداد گذشته بود و آن‌ شب ستوان‌دوم وظیفه علی شجاع به همراه درجه‌دار حسین ولی‌نژاد مشغول گشتزنی در منطقه خرسلوی در نزدیکی روستای شورگل بیله‌سوار استان اردبیل بودند که در تاریکی شب متوجه 2خودروی سواری شدند که در نزدیکی سه‌راهی صداوسیما و محدوده پدافند هوایی توقف کرده بودند. چراغ هر دو خودرو خاموش بود و به‌نظر می‌رسید کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه سرنشینان آنهاست. 2مأمور جوان چراغ خودروی پلیس را خاموش کردند و به سمت خودروهای مشکوک رفتند. نزدیک‌تر که شدند یک پژو405 و زانتیا را دیدند اما اثری از سرنشینان خودروها نبود. 2مأمور جوان از ماشین پیاده شدند و به سمت خودروهای مرموز رفتند و در آن لحظه بود که با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شدند. 2سرنشین خودروی پژو405 به ضرب گلوله به قتل رسیده بودند و اجسادشان داخل ماشین افتاده بود. بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که گلوله‌ها به قلب 2سرنشین خودرو اصابت کرده و از فاصله‌ای نزدیک شلیک شده است. هنوز اما از سرنشینان خودروی زانتیا خبری نبود. مأموران پلیس ماجرا را به مرکز گزارش کردند و به سمت زانتیا رفتند اما در همین هنگام 2مرد که تا آن لحظه خود را پنهان کرده بودند در مقابلشان ظاهر شدند و یکی از آنها که کلاشنیکف در دست داشت شروع به تیراندازی کرد. لحظاتی بعد 2مأمور نیروی انتظامی با بدنی غرق در خون روی زمین افتادند.
صدای شلیک گلوله‌ها سکوت شبانگاهی منطقه را در هم شکست. در آن حوالی سایت صداوسیما وجود داشت و مأمور پلیسی که در سایت صداوسیما نگهبانی می‌داد، با شنیدن صدای شلیک گلوله سوار موتورش شد و به سمت صدا شروع به حرکت کرد. او به محل حادثه که رسید با دیدن بدن غرق در خون 2همکارش شوکه شد اما قبل از اینکه بخواهد کاری انجام دهد، مرد مسلح که هنوز در آنجا حضور داشت امانش نداند و به طرفش شلیک کرد. مرد جنایتکار سپس همراه همدستش سوار زانتیا شد و از محل فرار کردند.

معامله عتیقه
دقایقی از حادثه گذشته بود که تیم‌های کمکی پلیس به آنجا رسیدند. هرچند حسین ولی‌نژاد و علی شجاع به شهادت رسیده بودند اما نگهبانی که به کمک آنها آمده بود، زنده بود و با توجه به‌ شدت جراحاتی که داشت به بیمارستان منتقل شد. در ادامه تحقیقات برای کشف راز این جنایت هولناک شروع شد و کارآگاهان در همان تحقیقات اولیه هویت مردانی را که در خودروی پژو405 به قتل رسیده بودند شناسایی کردند. آنها 2جوان از اهالی روستای شورگل بودند که در تحقیق از اهالی روستا معلوم شد هر دو نفرشان از مدتی قبل در کار خرید و فروش اشیای عتیقه و تاریخی بودند. در ادامه اسرار جنایت فاش و معلوم شد که 2مرد روستایی با قاچاقچیان عتیقه وارد معامله شده بودند اما در شب حادثه و بعد از رد و بدل‌شدن عتیقه‌ها، قاچاقچیان آنها را به قتل رسانده بودند. با این حال قبل از اینکه مردان جنایتکار محل را ترک کنند، مأموران پلیس سر رسیده و آنها پس از به شهادت رساندن مأموران از محل گریخته بودند.

با این اطلاعات جست‌وجو برای دستگیری قاچاقچیان عتیقه ادامه یافت و کارآگاهان موفق شدند در ادامه تحقیقات هویت آنها را شناسایی کنند. در نهایت 4روز پس از جنایت، مخفیگاه آنها شناسایی شد و مأموران توانستند در یک اقدام ضربتی، اعضای این باند را دستگیر کنند.
با دستگیری قاچاقچیان عتیقه، آنها به شلیک مرگبار به مأموران پلیس و همچنین 2مرد روستایی اعتراف کردند و یکی از آنها جنایت را گردن گرفت و گفت که در شب حادثه سلاح کلاشنیکف در دست او بوده و وی اقدام به تیراندازی کرده است. هر چند روند تحقیقات مدت زیادی طول کشید اما در نهایت پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان اردبیل فرستاده و مرد جنایتکار به اعدام محکوم شد.
به گفته ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل، حکم اعدام متهم در دیوان عالی کشور تأیید شد و به این ترتیب مرد جنایتکار سحرگاه دیروز به دار مجازات آویخته شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید