• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 23 خرداد 1398
کد مطلب : 59119
+
-

چرا به این تیم امید داریم؟

جهانگیر سیدعباسی-  مربی والیبال|    با احترامی که برای تمامی شهرهای والیبالی ایران قائل هستم موضوع علاقه‌مندی ارومیه به والیبال داستان متفاوتی دارد؛ زمانی که سایت بلیت‌فروشی مسابقات شروع به فعالیت کرد از جمعیت 800هزار نفری شهر، 220هزار متقاضی خرید بلیت به سایت مراجعه کردند که این مسئله نشان‌دهنده اهمیت والیبال در ارومیه است. جدا از علاقه مردم ارومیه به ورزش والیبال که زبانزد خاص و عام است، چند بازیکن سرشناس تیم ملی اهل ارومیه هستند. این بازیکنان هر کدام بستگان، دوستان و هم طایفه‌ای‌هایی دارند که بدون تردید در 3روز آینده برای حمایت از تیم ملی والیبال ایران و ستاره‌های همشهری‌شان سنگ تمام خواهند گذاشت.
  باید قبول کنیم که در دو هفته اول لیگ ملت‌های والیبال، تیم ملی ایران نسبت به تمام سال‌های قبل نمایش با کیفیت‌تری داشت. حتی کیفیت سرویس‌های پرشی که مشکل همیشگی تیم ایران بود، بسیار بهتر از گذشته شده است. سال‌های گذشته ایران سرویس‌های ساده‌ای می‌زد که دریافت آن برای حریف مشکل چندانی نداشت اما حالا بازیکنانی مثل عبادی‌پور، غفور، فیاضی، موسوی، معنوی‌نژاد و چند بازیکن دیگر، سرویس‌های پرشی با درصد خطای کمتری می‌زنند.
  پوریا فیاضی یکی از دلایل اصلی تفاوت‌ کیفیت تیم ملی والیبال ایران با دوره‌های گذشته است. ما همیشه در تیم ضعف سنتی داشتیم که بازیکنی مانند فیاضی که در دریافت و حمله 6دانگ باشد، حضور نداشت اما حالا با حضور عبادی‌پور و فیاضی ما در هر لحظه از بازی حداقل 3حمله‌کننده داریم.
  کیفیت لژیونرها دیگر برگ برنده ما در لیگ ملت‌ها هستند. بازیکنان ایرانی بعد از حضور در لیگ‌های معتبر اروپایی، نه‌تنها از لحاظ کیفی بلکه از نظر ذهنی نیز پیشرفت بسیاری کرده‌اند. در والیبال امتیازات 18 به بعد سرنوشت بازی را مشخص می‌کنند و بازیکنان با کیفیت دقیقا کسانی هستند که در آن امتیازات خود را نشان می‌دهند. بازیکنان ایرانی در امتیازات بالا بسیار جنگنده و باهوش عمل می‌کنند و امتیازات تأثیرگذاری را از حریف می‌گیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید